Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skade forskjerm, hvilke valg har jeg?

Startet av eNORm, torsdag 26. mai 2022, klokken 19:16

« forrige - neste »

eNORm

En serie uheldige kombinasjoner førte til skadene som vist på bildene. Hvilke valg har jeg for å få fikset dette? Årsaken var rygging med henger og dårlig dirigering, men kan ikke skylde på noen andre.







geear

Var vanskelig å se om fangeren er deformert eller bare lakken, men er det ikke store deformeringer så gå til et lakkverksted og få det fikset. Kan tenkes de kan ta dette som kun en lokal sparkling og lakkering, i stedet for å ta hele fangeren. Men tipper det ryker 6-8k.

Hjulbuen får du løs fra Tesla, bytta tilsvarende på Model X, det var bak og den var mye større, kosta allikevel kun 600,- noe kroner. Klipses på plass på et par minutter på X, tipper tilsvarende på Y. Du får nok nedre del av fangeren også løs, sjekk epc.tesla.com.

Er du ikke så nøye så kan det hende du kan få dempet det på de ulakkerte delene med varme og litt pleie..

eNORm

Takk for svar.

Fangeren er ikke deformert, men det er skrapet litt inn i plastikken. Dyp ripe et sted, burde kunne pusses vekk oppskrapt plast og sparkle/lakke. Sjekker tilbud fra MPS Micropaints.

Handyman

Det finnes mange firmaer som gjør småreparasjoner (micro repair) for en rimelig penge. Sjekk på nett.
Det er ikke alltid nødvendig å lakkere om hele paneler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Fikk en gang tilbud fra MPS på en steinsprutskade på panser. 8k. Tør ikke tenke på hva de skal ha for dette :-O
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Chimp

Quick fix skadevekk eller annen micro repair.
Fikset langt større skader enn det der for meg for 5000 for noen år siden. Jeg hadde tatt typ 20x20cm ved rygging.
Jeg tipper 4000 for det der selvom prisene har økt.

eNORm

Tror jeg tar det via forsikring. Får også ny ditec behandling pga skaden. Var en del av dealen for full ditec behandling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA