Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilforeningen i Hordaland, noen?

Startet av Mhagen3, mandag 17. september 2012, klokken 17:54

« forrige - neste »

Mhagen3

Hei!

Det skjer mye bra på elbilfronten i Hordaland for tiden. Mye takket være godt arbeid fra "Østlendingene" med å sikre gunstige elbilinsentiver.

Er det ikke på tide at vi tar opp stafettpinnen selv, folkens? Foreslår å stifte "Hordaland Elbilforening" og etterhvert søke om opptak i Norsk Elbilforening.


Er det noen som vil være med?


Mvh Martin Hagen

erikf

Jepp.
Jeg er med, men kommer til å understreke at de med mest tid/ressurser får verv. Har ikke tid til å være primus motor, men er med det jeg kan.

Hvor mange er med i styret i disse lokallagene normalt sett? Blir elbilforeningen vår paraplyorganisasjon eller en slags søster?
Melder medlemmene seg inn i et lokallag og betaler kontingent til det, og så går kontingenten videre derfra, eller melder medlemmene seg inn i elbilforeningen og så hentes ressurser ned igjen derfra?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Mhagen3

I forhold til mål og mening, så tenker jeg dialog med borettslag, handlesentet, kommune ift å etablere ladeplasset er et greit sted å begynne. Skryt og hyllest til Hordaland Fylkeskommune og co ettethvert som hurtigladere dukker opp er heller ikke feil.

Tenker 100 kr i medlemskont. Søker om opptak i Norsk Elbilforening for lokallaget etterhvert. Trenger igrunnen bare være 2 personet for å reg en forening, men det kan jo bli litt stusselig. Heldigvis har puddelen min meldt seg som støttemedlem!

el-snorre

Norsk Elbilforening hilser alle initiativ til å etablere regionslag velkommen. Vi kan stille med medlemsliste og noe startkapital til regionslag. For å senke det organisasjons byråkratiske kan vi også påta oss regnskapet inntil det blir et volum stort nok for at regionslagene bør ha det selv.

De som ønsker bidra til å etablere kan ta kontakt med meg på epost eller mobil, kontaktinfo finner du her:http://elbil.no/om-elbilforeningen/om-elbilforeningen
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Arnt Helge

På antallet elbiler på veiene rundt Bergen, så bør det være et visst potensiale for et regionslag i Hordaland. Jeg vil sannsynligvis melde meg inn som medlem i et slikt lag, men har dessverre ikke tid til et stort engasjement. Som erikf skriver; vi må ha en leder som står på for laget, for i dag så blir flere og flere elbilister "normale" bilister, og ikke nødvendigvis "elbil-entusiaster". Dermed kan vi ikke forvente at alle elbilister blir medlemmer, og heller ikke at alle medlemmene er like engasjerte i laget.
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

Leaffen

Spennende at vi endelig får til noe lokalt. Men jeg er ennå litt avventende til hva vi kan være med å bidra til. Er det noen som har tenkt på noen spesielle flaggsaker? Eller skal det bare bli mer av det samme?

Synes jo for såvidt at det offentlige, med fylkeskommunen i spissen, har klart å få til en god del på hurtigladefronten.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Mhagen3

Bergen kommune kan vel bidra litt mer? Med tanke på luftverdiene de siste vintrene? Tilskuddsordning for ladestasjoner til borettslag? Hadde åpnet muligheten for en ny gruppe bilister til å gå over til elbil!

Jærbuen

Burde fått minst en hurtiglader på E134 mellom Aksdal og Odda. Innover der er det ikke mye tilrettelagt for el.biler. Så der har dere en sak!
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur


Leaffen

En annen sak. Synes vi kunne hatt enda en flaggsak. Mulig det er ønsketenkning, men det må av og til være lov å være litt visjonær. I hvert fall nå når vi skal starte opp lokalforening.

Hva hvis vi hadde en visjon om at alle offentlige parkeringsplasser oppå bakken var forbeholdt ladbart kjøretøy? Kanskje alle plassene på sikt også fikk lademulighet?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Mhagen3

Et greit sted et vel å begynne med en bestemt %. Gjerne med en "opptrappingsplan". Så kan man gradvis stramme grepet og nærme seg visjonen din?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA