Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisutvikling ny model Y

Startet av Chimp, torsdag 26. mai 2022, klokken 13:42

« forrige - neste »

Chimp

Spørsmålet er ikke rettet til bruktmarked, men nybestilling av model Y.

I dag koster performance 614 232 kr pluss vinterdekk, inkl tilhengerfeste

LR koster 574 232 kr med 19tommer, pluss vinterdekk, inkludert hengerfeste

Har begge bilene steget jevnt og trutt i pris siden lansering? Jeg misliker å betale mer enn naboen, så hvis performance har hatt samme prisen hele veien vil jeg heller ta den, merkelig nok :)

geear

LR har steget en gang mer enn P såvidt jeg har fått med meg. Tror det var 10 eller 15k LR steg da, uten at P altså fikk samme påslaget. Jeg spekulerte i at det ville komme en prisstigning akkurat da, og la inn bestilling på P rett før LR ble justert, men P har altså ikke økt i pris på flere måneder nå, med unntak av at hengerfeste har blitt standard.

Panda4u

P vil gå opp når etterslep er dekket.

tornaldo

Sitat fra: Panda4u på fredag 27. mai 2022, klokken 18:51
P vil gå opp når etterslep er dekket.

Hva er logikken i det?

Det er vel nå det er størst misforhold mellom tilbud og etterspørsel, ikke når Tesla har dekket etterslepet fra 2019.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA