Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.16.x

Startet av model3pw, onsdag 25. mai 2022, klokken 07:10

« forrige - neste »

model3pw

2022.16.0.2 er nå ute med bagasjerom fixen - nå skal den ikke lukke seg halvveis lengre. Får håpe blir sluppet bredt ila uken.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Dette blir bra med kaldt batteri hvor det tar opp til 100 meter før den klarer å justere ned fartsgrense fra 60 til 40 kmt.

https://electrek.co/2022/05/25/tesla-updates-car-software-regular-brakes-regenerative-limited/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

På min X bruker den bremsene hvis batteriet er kaldt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

geear

Sitat fra: Lynet på torsdag 26. mai 2022, klokken 20:36
På min X bruker den bremsene hvis batteriet er kaldt.
På autopilot, ja, det gjør jo alle og har vel alltid gjort, men dette er snakk om for å få jevn retardasjon når man slipper gasspedalen, enten det er regen eller med brems. For enpedalskjøring på 3 og Y. X har mye mindre regen enn 3 og Y, overgangen fra veldig mye til veldig lite/ingenting kan være veldig stor på 3 og Y. Man kan kjøre mye med 3 og Y uten å bruke bremsepedalen i det hele tatt.

kodax

Mindre «problem» på X-en, ja, men irriterende lell, så håper det kommer til den også etterhvert.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#6
Det er stor aktivitet på nedlasting til bilen om dagen. I dag fikk jeg 5.8 gb mellom kl. 0700-0900, og 7.9 gb den 21.05, og tidligere denne måneden fikk jeg den siste Navdatabasen.


Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#7
Takk for info Motorwatt. :+1:
Har du en kvalifisert gjetning til oss, hva det kan være?

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tipper det har noe med kart og navigasjon å gjøre. Vanlige oppdateringer ligger mellom 0,5 til 2gb. Tror også at det kan lagres 2 baser i bilen slik at man ikke nødvendigvis ser noen endringer før den nyeste blir aktivert. Noe vi så for en tid tilbake da en oppdatering ble trukket tilbake. Da skjedde det uten at den forrige ble lastet ned på nytt. Mulig de nå holder på med å bygge opp en ny en. Men det er bare en ukvalifisert gjetning.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geirci2

2022.16.3 på vei inn her nå.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

JorEl

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 05. juli 2022, klokken 23:54
2022.16.3 på vei inn her nå.
Fikk oppdateringen i dag, og det som er blitt bedre, er at lyden kan reguleres fra rattet når jeg bruker Youtube :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jlan

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 26. mai 2022, klokken 15:43
Dette blir bra med kaldt batteri hvor det tar opp til 100 meter før den klarer å justere ned fartsgrense fra 60 til 40 kmt.

https://electrek.co/2022/05/25/tesla-updates-car-software-regular-brakes-regenerative-limited/
Jeg har fått 16.3, men fikk ikke den bremseløsningen. Jeg ser nå at det bare er noen utvalgte som får den:
SitatInterestingly, the change is currently only active for some Model 3 and Model Y vehicles with the latest update. It's not clear what change is enabling this new feature.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kim-

Kan det ha noe med LG og Panasonic batteri?

Har LG batteri og selv på vinterstid fungerer regen utmerket!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA