Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyrspakke

Startet av Mikkey, onsdag 06. april 2022, klokken 11:29

« forrige - neste »

RemiWM

Vil tro det er netto. Toyota har vel oppgitt et forbruk på 1,4 kWh per mil om jeg ikke husker feil på 2wd enkleste utstyrsgrad (minst vekt). Om da 2wd går 511 km (som oppgitt) får du en batterikapasitet på ca 71,5 kWh.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Håkon77

Er det realistiske tall? Høres ut som fin sommervei i 70sone.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

RemiWM

Sitat fra: Håkon77 på mandag 11. april 2022, klokken 14:02
Er det realistiske tall? Høres ut som fin sommervei i 70sone.
Er det ikke det WLTP er da?  8)
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

turfsurf

Sitat fra: RemiWM på mandag 11. april 2022, klokken 14:18
Sitat fra: Håkon77 på mandag 11. april 2022, klokken 14:02
Er det realistiske tall? Høres ut som fin sommervei i 70sone.
Er det ikke det WLTP er da?  8)
Nei, da kommer man vanligvis godt under WLTP.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

#19
Sitat fra: Mikkey på mandag 11. april 2022, klokken 11:21
Rart om dette ikke skulle være netto ja. Bilen gikk fra å kunne kjøre 450km etter Toyotas strenge tester til å kunne sertifiseres på 513km etter WLTP testing. Vil nok at tro at realiteten ligger midt i mellom.
Og enda rarere om importøren på spørsmål fra forhandleren oppgir at det er 71 brutto.

vinterdekk

#20
Apropo utstyrspakke Active. De hadde selvsagt ikke Active på utstilling hos forhandler og selgeren var nokså vag og blandet inn Active Tech i samtalen. Om noen lurer på hvordan denne ser ut så er denne videoen av Subaru Solterra på samme utstyrsnivå (selges ikke i Norge) helt sikkert nyttig.


https://youtu.be/fEEwFPAYDnc

Bare se bort ifra tonede bakruter og ladehastigheten som personen i videoen snakket om. Norsk bZ4X Active har ikke tonede bakvinduer og ladehastigheten er raskere enn på AWD bZ4X/Solterra i USA.

Utstyrsnivået Active har som Subaruen i videoen også manuelt førersete. Denne mangler noen justeringsmuligheter i forhold til utstyrsgrad med elektrisk justerbare seter.

Både Solterra i videoen og bZ4X Active leveres uten splittet takspoiler, og sant og si synes jeg bilen ser langt mer normal ut uten denne særegne spoileren.

Synd at bZ4X Active verken var mulig å prøvesitte og prøvekjøre da jeg var hos Toyota forhandleren. Akkurat nå var Subaru Solterra Nordic neste utstyrsgrad opp for min del, siden den huket av tilstrekkelig med bokser går det nå mot en Subaru.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Håkon77

Jøss, har du fått tilgang på en brukermanual? Står det noe i den om hvor eller hvordan man sjekker batteriprosenten? Vil heller ha det i tillegg til gjettometeret.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

vinterdekk

Sitat fra: Håkon77 på torsdag 08. september 2022, klokken 12:18
Jøss, har du fått tilgang på en brukermanual? Står det noe i den om hvor eller hvordan man sjekker batteriprosenten? Vil heller ha det i tillegg til gjettometeret.

Marte3no fant lenke i denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=60591.0

Jeg har ikke funnet ut om batteriprosent, men det er tydeligvis prosentvisning av batteri på hovedskjermen i My T appen. Demonstrert her:
https://www.youtube.com/watch?v=Hsdq3_oyLPA

Får håpe det kommer OTA oppdatering med prosentvisning i bilen senere, jeg fant det ikke når jeg prøvesatt bilene.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

#23
Basismodellen av bZ4X i Sveits, antar manglende takrails på denne er eneste forskjell ift. norsk bZ4X Active (standardutstyr i Norge). bZ4X Active AWD framstår som ett godt kjøp med gjeldende priser spør du meg, om man synes det f.eks. er greit uten parkering kamera/parkering sensor foran.


https://youtu.be/B2QaPhbpWk4
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Håkon77

Nå har det vel blitt slått fast at active har ryggekamera, men da på liten skjerm og uten sensorer.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

vinterdekk

Neppe problem for de fleste å rygge med kun kamera. Personlig føler jeg meg blind når ting forsvinner under panseret foran og ved høyre framhjul, og uten å kunne testkjøre ble bZ4X/Solterra med Panoramic View Monitor sikrere kort. Vet at noen andre sjåfører er bedre å beregne avstand i blindsonen så det er nokså individuelt.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA