Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levere med nødlader, type 2 kabler ved innbytte?

Startet av Regen, mandag 23. mai 2022, klokken 21:37

« forrige - neste »

Regen

Noen som vet om Tesla bryr seg om dette ved innbytte? Spesielt nødlader er jo fin å ta med seg videre til neste bil nå som denne må kjøpes.
TM3 2021 LR hvit

Tom

Mangel av nødlader gir deg feil på eu så tviler på telsa slutter å levere med her,er vel bare i usa du må legge det til selv..

Orbit

Du trenger ikke nødvendigvis ha ladekabel i bilen ved PKK:
Sitat fra: https://lovdata.no/static/LTI/sf-20180522-0740-01-01.pdfKontrollpunkt 4.14.3. Ladekabel – ekstern (mellom kjøretøy og elektrisk installasjon)

Kontrollmetode:
Visuell kontroll
Mangelmerknad d) skal ikke ilegges dersom el-bileier kun har fastmontert ladestasjon

Hovedgrunn for mangelmerknad:
a) Synlig sprekk, klemskade eller deformasjon på kabel
b) Synlig sprekk, klemskade, eller deformasjon på plugg
c) Synlig sprekk, klemskade, eller deformasjon på ladekontrollboks
d) Ladekabel ikke funnet – ikke medbragt
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Regen

TM3 2021 LR hvit

helge89

Type 2 kabelen som jeg fikk med den første bilen hadde jeg ikke lenger da jeg tok innbytte. Så den leverte jeg aldri tilbake. Jeg tror jeg da ikke fikk noen ny kabel på den nye bilen og at den heller ble "overført" til den gamle.

Ellers fra vilkårene:

e. Med mindre annet er skriftlig avtalt ved vurdering av
innbyttebilen, godtar selgeren å levere innbyttebilen til Tesla med
alt standard tilbehør inkludert, men ikke begrenset til:

i. Gulvmatter,
ii. ladekabler og adaptere,
iii. hattehylle,
iv. Pakke-nett,
v. to sett med nøkler/nøkkelkort,
vi. originale Tesla felger til sommerdekkene, og
vii. originale Tesla felger til vinterdekkene (gjelder kun for
Norge, Finland og Sverige).

https://www.tesla.com/sites/default/files/trade-in/no-trade-in-terms-conditions.pdf?utm_content=estimated_tradein_quote&utm_campaign=remarketing_flow&utm_source=operational_trigger&utm_medium=email

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA