Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Volkswagen E-Golf 2017 med 300km rekkevidde WLTP lader bare til 60%?

Startet av DanielMarty97, mandag 23. mai 2022, klokken 13:30

« forrige - neste »

DanielMarty97

Hei!

Kjøpte nylig E-Golf med 300km rekkevidde, men når jeg lader bilen så lader den bare til 163km. Ifølge dashboardet på bilen ser det ut som dette er 60% ladekapasitet. Jeg har satt nedre ladegrense på 100% og, så hvorfor lader den bare til 60%?


geear

Kanskje timer (planlagt avgang) med minimum ladegrense er aktivert? Da lader den umiddelbart til satt grense, og så fullader den til planlagt avgang. Selv brukte jeg den funksjonen til å unngå at bilen hele tiden stod fulladet, og samtidig sikre at den hadde nok til daglig bruk.

jan-c

Dette er en tidligere utgave enn den jeg har, så jeg kjenner ikke den høyre "klokka".
Legger ved en kopi av bildet ditt med en rød pil. Dette blå feltet viser at bilen er fulladet.
Kjørelengde 300 km er dessverre overoptimistisk. WLTP ligger på rundt 230 km. At den ikke antyder høyere rekkevidde kan være at den er kjørt hardere i tiden før du tok bildet.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

storeulv

16,2 kW/100km er høyt forbruk til en eGolf å være. Når jeg kjører ligger det normalt på 11-13 kW/100km, noen ganger kan være legge det litt høyere.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA