Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringsevne av ID Buzz

Startet av kodax, mandag 23. mai 2022, klokken 11:52

« forrige - neste »

kodax

Jeg la inn en konfig mest for moro skyld, og ble kjapt oppringt av forhandler.
Han sa at det i hvert fall kommer 500 til Norge i år, men kanskje også flere.
Ledningsnettet leveres ikke fra Ukraina, så den får ikke de samme utfordringene som det de andre ID-ene har hatt.
Bilen skal jo forøvrig bygges i Hanover og ikke i Zwickau.
Men hva med chip- og batterimangel?
De klarer jo å dytte ut noen biler, men tror dere det blir lange leveringstider på denne også?
Det avhenger jo selvfølgelig av etterspørselen, men alternativene har jo mye kortere rekkevidde og/eller høyere pris, så den burde vel bli temmelig ettertraktet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Rednaskela

Regner med de må prioritere å få levert en del chip og batterier til denne bilen også. Er ikke vits å lansere en bil uten å kunne levere.
Jeg har bestilt en bil, fikk foreløpig antatt levering i uke 40, starten på oktober :)
Med behov for 3 barneseter tror jeg denne blir midt i blinken. 15 cm bredere enn Passat. 18 cm bredere mellom ytterste isofix enn Passat, ID4, Enyaq, Tesla Y og de fleste andre SUV/stasjonsvogner. Skal du ha elbil så er mulige alternativ f.eks EQV, Citroen e-Spacetourer,  Peugeot Rifter/Traveller, Opel Zafira.. Men de fristet ikke så mye..

REN-BIL


Rednaskela


Ketil Monssen

Signerte kontrakt idag . Produksjon i uke 41 og levering uke 45

REN-BIL

Fikk dere kontrakt digitalt? Jeg har bare fått vite kontraktsnummer og at bilen er bekreftet bestilt. Ikke signert noe,men fikk en e-post fra vw 'aktiver ditt kjøretøy' og vilkår for pre-delivery enrollment... har prøvd å logge inn, men kommer ikke noe om id buzz...

Ketil Monssen

Var innom Møller Nesttun og signerte. Fikk med kontrakt i papirformat

kodax

Jeg fikk kontrakt digitalt. Forventet levering uke 40/41, men med forbehold om fram til uke 45. Ca.5% rabatt uten å spørre.
Familierådet stemte som forventet nei til å bytte fra Tesla:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

MinID

#8
Sitat fra: Ketil Monssen på tirsdag 24. mai 2022, klokken 22:11
Signerte kontrakt idag . Produksjon i uke 41 og levering uke 45

Urealistisk med så kort tid fra produksjon til utlevering. Bilen står ofte minst 3 uker på havna og venter på båt. Tar som regel et par uker igjennom produksjonslinjen også. Samt 2 til 3 uker fra Bekkelaget til den leveres ut hos forhandler.  Og da har det gått raskt....
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

REN-BIL

Noen som har fått e-posten «aktiver ditt kjøretøy» og hvor dere kommer inn i systemet og status på bestillingen?

MinID

Sitat fra: REN-BIL på onsdag 25. mai 2022, klokken 12:19
Noen som har fått e-posten «aktiver ditt kjøretøy» og hvor dere kommer inn i systemet og status på bestillingen?

Ofte bare å laste ned bilhold appen. Men den inneholder ikke mye info før bilen ankommer Norge.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

aleksandrium

Er det noen som har hørt noe mer fra forhandler angående levering av bil? Vi bestilte i starten av september med forespeilet levering tidligst uke 20 til neste år. Nå har bilen fått planlagt produkssjonstart uke 46, altså neste måned. Nesten for godt til å være sant, så tør ikke helt håpe på noe enda. Kan importør ha vært på ballen med tanke på mulig innføring av moms og vektavgift?
2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

Mortstokk

Sitat fra: aleksandrium på onsdag 26. oktober 2022, klokken 19:38
Er det noen som har hørt noe mer fra forhandler angående levering av bil? Vi bestilte i starten av september med forespeilet levering tidligst uke 20 til neste år. Nå har bilen fått planlagt produkssjonstart uke 46, altså neste måned. Nesten for godt til å være sant, så tør ikke helt håpe på noe enda. Kan importør ha vært på ballen med tanke på mulig innføring av moms og vektavgift?

Det er mange som har fått kortere leveringstid og antatt levering i år ved å bytte fra to til ensfarget, og vet å ta bort 360 kamera. Gjelder det deg og?

Min Mono silver Buzz med alt utstyr står på kaia på Bekkelaget i Oslo. Produsert i uke 36. På kontrakt har jeg levering uke 40, senest uke 50. De starter ikke utlevering før uke 46, så jeg antar å ha bilen i hende i løpet av uke 47. Jeg vet ikke hvor i køen, (hvis det finnes noen kø) jeg står for utlevering av de bilene som allerede har kommet til landet.

aleksandrium

Min bil er forholdsvis enkelt speccet – ensfarget grønn med style setepakke, hengerfeste, førerassistent+ og noe småplukk.

Fikk tilbud om førerassistent+ uten 360 kamera på grunn av mulig forsinkelser på denne pakka. Det ga ikke så mye mening da prisavslaget var ganske marginalt, mens man mister ganske mye nyttig funksjonalitet. Så vi valgte å beholde 360-kamera.
2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

El-o

Jeg har også bestilt med 360-kamera og fått produksjon i uke 46. Bestilt i juni, ensfarga blå med alle pakkene, hengerfeste og 19" hjul. Det kan se ut som det først og fremst er tofarga som forsinker leveringa nå, evt. at de har nok kameraer (eller chiper?) til de av oss som fortsatt har holdt på at vi vil ha 360-kamera.
Citroén C-Zero og VW ID. Buzz

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA