Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sig 2013 P85+

Startet av Perf, fredag 20. mai 2022, klokken 09:22

« forrige - neste »

Perf

Heisann,

Jeg syns bilen er litt sigen bak, og den er omtrent 3.5cm lavere bak (målt fra gulv opp til skjerm) en forran.

Når jeg starter bilen / fyller kompressor så hever den seg selvfølgelig, men problemet er at den til vanlig er lavere bak ift forran.

Bilen siger veldig nedpå når den har stått en stund og hadde den inne på service, men de mente på at det ikke var lekkasje på luftfjærings-systemet.

Uansett, kunne tenkt meg å fått bilen "rett" for å unngå stort mellomrom mellom dekk og skjerm (spesielt forran) og lurer på hva folk gjør for å få til det på disse eldre model S?  Spesielt mtp. at jeg vil at sommerfelgene skal se bra ut..

Er det senkestag, senkesett som gjelder? Eventuelt senkestag bare forran

:)

NB! Bilde vedlagt er etter den har stått en drøy uke parkert. Den er ligger ikke nedpå slik etter start.


Du kan ikke vise dette vedlegget.


geear

Hadde satt penger på at den der lekker... Lekker den ikke så skal den heller ikke synke sammen når den er parkert. Hvordan forklarte Tesla det, når de hevder det ikke er lekkasje?

Du skriver demperne, men det er luftfjærer, ikke dempere. Lekkasjen trenger heller ikke ligge i fjærene, det er koblinger, ventiler og rør/slanger som også kan lekke, men når det er sagt så er den vanligste feilen på luftfjærer (for alle bilmerker) slitasje på luftbelgen, og det kan lekke lite eller mye eller kun i visse posisjoner, avhengig av hvordan belgen ligger/er komprimert.

Enkleste måte å senke biler med luftfjærer er å sette på nye linker til høydesensoren, ja, enten justerbare eller fixed for en høyde. Ville uansett fått fikset feilen før jeg gjorde noe slikt. Du risikerer at kompressoren ryker til slutt.

Perf

Ja mente selvfølgelig luftfjærings-systemet...

NB! Bilde vedlagt i første post er etter den har stått en drøy uke parkert.

Men det jeg er ute etter, er hvorfor den er mer sigen bak enn forran. Selv om det er lekkasje, så burde den vel nivellere seg noenlunde? Kunne tenkt meg at det ikke så ut som jeg hadde 900kg murstein i bagasjerommet.

Vaduz

Det der er 100% lekkasje. Når du skrur bilen på igjen så vil kompressoren jobbe for å gjøre bilen plan igjen, og alt ser bra ut, men det siger luft fra koblinger bak, og det bør ordnes raskt før kompressoren også ryker da den jobber overtid og lekkasje kan føre til at dritt også slipper inn i systemet (bare ting jeg har hørt, men også opplevd selv fremre hø hjul)

Truls Antonsen

Bjørn Nyland har en "episode" hvor han har sin TMS på verksted for å reparere sig/lekkasje.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA