Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestille bil uten å signere kontrakt på forhånd

Startet av StaticApnea, fredag 20. mai 2022, klokken 07:56

« forrige - neste »

StaticApnea

Hei, er det vanlig kotyme av bilselger på Møller bil å si at kontrakt ikke trenger å skrives før bilen er klar, og at det er nok å sende en e-post å si at man bestiller bilen man har fått et pristilbud på av bilselgeren? Noe negativt / positivt for meg at bilselgeren gjør det på denne måten?

MinID

Sitat fra: StaticApnea på fredag 20. mai 2022, klokken 07:56
Hei, er det vanlig kotyme av bilselger på Møller bil å si at kontrakt ikke trenger å skrives før bilen er klar, og at det er nok å sende en e-post å si at man bestiller bilen man har fått et pristilbud på av bilselgeren? Noe negativt / positivt for meg at bilselgeren gjør det på denne måten?

Jeg signerte digitalt med bankid. Små endringer har vi tatt via email.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

hELgenen

Sitat fra: StaticApnea på fredag 20. mai 2022, klokken 07:56
Hei, er det vanlig kotyme av bilselger på Møller bil å si at kontrakt ikke trenger å skrives før bilen er klar, og at det er nok å sende en e-post å si at man bestiller bilen man har fått et pristilbud på av bilselgeren? Noe negativt / positivt for meg at bilselgeren gjør det på denne måten?

Har gjort det slik tidligere da det var sterke korona restriksjoner - ble ingen problemer med dette for mitt vedkommende. Skulle det bli diskusjon så tror jeg faktisk du som kunde står sterkere da du til en viss grad kan si at det er såkalt nettsalg - mao du vet ikke noe mer enn det som står i kontrakten og selger kan ikke hevde senere at elementer som f.eks ikke står i kontrakten er diskutert/nevnt. Så jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med dette så fremt du viser til tilbudet.

Trond.m

Ingen problemer med e-post bekreftelse. Av en eller annen grunn er det ikke alle bilbutikker som har tilgang til systemet for elektronisk signering av kontrakt. Det kan hende man må signere sendere, eventuelt i forbindelse med revisjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA