Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mulig å hacke en M3 (eller MY)?

Startet av Regen, torsdag 19. mai 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

Regen

TM3 2021 LR hvit

OlaM

Tja. Appen kunne kanskje hatt en rask/smart måte å skru av nøkkelfri tilgang, kanskje basert på bruksmønstre o.l. Så jo også videresenderen være innenfor rekkevidde av både telefonen og bilen, så jeg som bor i blokk og har bilen i betongkjeller noen etasjer under trenger vel ikke å frykte så mye. Men kanskje PIN to drive og avskrudd nøkkelfri nå og da er noe å vurdere.
'21 3LR

filtvet

Har sett flere eks på at dette fungerer overraskende enkelt. Kanskje på 10-20 meters avstand. Må ihvertfall være en risiko på butikker, kjøpesentre etc. Har også sett at du kan komme rundt pin også.

Men det gjelder vel ikke bare tesla....

nosi1202

I den virkelige verden er kanskje ikke M3 og MY, som det går 13 på dusinet av i Norge, spesielt attraktive å stjele uansett? 
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Hideyowife

Blir interessant å følge dette videre. Tesla burde gjøre det mulig å ta eierskap over bilen i APP evt nettleser slik at det er umulig å fjerne sporing av bilen i bilen. Burde evt få mulighet til å stoppe/slå av bilen via APP om den blir rappa.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Orbit

Sitat fra: snakkesalig på fredag 20. mai 2022, klokken 09:13
Vil tro en Y/3 batteripakke er relativt attraktive salgsobjekter i de rette markeder.
(men om det er så smart å stjele en bil som er så lett å spore for eieren er en annen sak)
De som har kompetanse til å stjele bil uten nøkkel, vet også alt for godt hvordan de raskt får bilen offline (og dermed er den ikke lenger sporbar).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

filtvet

Altså, hadde norge hatt grensekontroll ut av landet hadde vel ikke dette vært et problem...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA