Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gratis servicemanualer i 1 år!

Startet av filtvet, fredag 20. mai 2022, klokken 07:02

« forrige - neste »

filtvet

Kostet tidligere ca 30.000,- og er nå gratis ved registrering: https://service.tesla.com/service-subscription

Mye nyttig for oss som liker å mekke litt på biler.

elektrolux

#1
Spennende,  men hva koster det etter 1 år?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Handyman

Hvor finner du infoen om at det kun er gratis i et år?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Takk for tips! Kan ikke se noe info om at det kommer noe ekstra kost etter et år.

Men det står:

SitatGjeldende plan
Service and Repair Information
Utløper May 20, 2023 07:17 UTC

Ser at det er relativt godt med kurs tilgjengelig for tredjepart som ønsker å reparere på Tesla. Positivt!

Mye interessant for nørder inni der.

SitatFebruary 19, 2022   SB-22-18-002
   0
   Update Vehicle Firmware to Correct EXV Operation
   Due to an unintended opening of the expansion valve (EXV), certain vehicles equipped with heat pump and operating firmware release 2021.44 through 2021.44.30.6 may, in certain conditions, experience limited or unavailable defrost performance as part of cabin heating loss. Inspect the firmware version installed in the vehicle, and if necessary, update to version 2021.44.30.7 or later.
   THERMAL MANAGEMENT
   Model 3,Model Y
Kan jo forklare noen av diskusjonene her inne.


Her var forklaringen på bulletinen som ble utført på min:

SitatCondition
Certain Giga Shanghai built Model 3 and Model Y vehicles might experience water condensation dripping from the
A/C low pressure pipe onto the A/C compressor HV harness connector.

Correction
Insulate the low pressure pipe at the A/C compressor, and install the harness connector cover.

Correction Description Correction Time
Install Harness Connector Cover S012118007 0.30
Insulate A/C Low Pressure Pipe and Install Harness Connector Cover S022118007 0.35
Det ligger også info der inne om hvordan de håndterer "salvage-titled" biler, altså gjenoppbygde kondemnerte biler. Selv etter HV-inspeksjon (utført av Tesla), så står følgende:

SitatSupercharging and/or "fast charging" through 3rd party chargers remains disabled.

Ganske vilt. Lurer på hva argumentet for det er... og om det hadde holdt i en rettssak i Norge. Men er vel ingen som gidder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA