Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk, felger og dimensjoner...

Startet av Vurderer en elbil, torsdag 19. mai 2022, klokken 09:48

« forrige - neste »

eirikbg

Rulle omkretsen som du sier, er det nok ingen ting galt med. Som du sier, kan man gå både opp og ned på bredden på dekkene.
Har du fått sjekket hvordan det er med klaring innover til støtdemper etc med 255 dekk foran? Eventuelt hvordan det blir med 265 dekk foran? Bak regner jeg med at det ikke er noen problemer. Liker brede dekk, så kunne godt tenke meg i alle fall 255 dekk selv.

Felgene bak er en halv tomme bredere bak på iv 80X.

EriTom

Det er svært god plass til større og bredere hjul på Enyaq 😊 Velger man lavere innpress kommer også dekkene godt ut i hjulbuene 😍
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

eirikbg

Høres bra ut, da blir det det på meg etter hvert.  :)

Vurderer en elbil

Hva blir de minste, men lovlige dekkene på iV80X?
Fossilbil

eirikbg

De miste hjulene som er levert til Enyaq er 18". Det er standard på IV50, og så er 19" standard IV60, IV80 og IV80X. Sportline er standard med 20".
18" er vel 8x18" ET 45. Er samme inpress på 19". IV 50 og 60 har mindre bremser, men siden mange dekk/felg butikker selger 18" pakker til Enyaq, tipper jeg det vil gå. Da kan du eventuelt bruke 235/60 18 foran og 255/55-18 bak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA