Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

UVO, mista kontakt

Startet av Usikker, onsdag 18. mai 2022, klokken 16:32

« forrige - neste »

Usikker

Er det flere som har mista kontakten med bilen i appen ??
Bruker ikke appen mye men får ikke status fra bilen etter 9 Mai.
Schedule lade oppsett var borte i bilen måtte sette det opp på nytt og hvis jeg prøver å aktivere UVA i bilen får jeg bare melding om at tjenesten ikke er tilgjengelig og at jeg må finne et område med dekning...
Mulig det finnes en ful resett en plass som det var på forrige modell..
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Svarer meg selv  :D
Trykka inn den lille resett knappen som er til venstre for nødblink knappen og da våkna systemet til live igjen.
Fikk UVO signal oppe i høyre hjørne på skjermen, 2 streker i signal og remote fra Appen virker   :+1:
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Og da er den på ville veier igjen... begynte egentlig i går kveld med at den ikke starta å lade 22:00 som den skal... fikk ikke noe melding men oppdaga det i dag tidlig...  ingen ting i loggen
Bilen regarer ikke på UVO appen når jeg sender kommandoer til den men av en eller annen grunn sender den melding om at bilen ikke er låst men jeg får ikke låst den fra appen
Trykka inn resett knappen men null respons så nå får Kia ta en kikk på den
Bestiller time i morra
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Kan hende bare et tilfeldig sammentreff, men jeg får heller ikke svar fra bilen i dag. Men den rapporterte status i går etter en kjøretur tidlig på dagen. Det kan jo være at de har serverproblemer.

En annen sak er at UVO-appen nå er utdatert, og det er Kia Connect som gjelder. Ikke at den er mye forskjellig fra forgjengeren.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Bilen min har begynt å kommunisere igjen, uten at jeg har gjort noe. Kanskje var det bare et sammentreff likevel?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Sitat fra: Usikker på onsdag 22. februar 2023, klokken 16:45
Trykka inn resett knappen men null respons så nå får Kia ta en kikk på den
Bestiller time i morra
Hvordan gikk det, ble det en løsning på det? Eller venter du fortsatt på den timen?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Glemte bort denne, ingen ting funnet i feilkoder, den begynte bare å virke igjen før jeg fikk den på verksted
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Martin Eden jr

Både fruen og jeg har mistet UVO-funksjonen den siste uka. Står stort sett "nettwork error" og "if the problem persists, contact your service partner". Forsøkte å ringe min BOS-forhandler og de sier rett ut at de ikke har peiling, og ikke har noen kontakt hos importøren man kan kontakte. Han foreslo derimot å re-installere appen. Slettet min, men nå finner jeg den ikke igjen i AppStore.

Tenkte da at det kanskje var Kia Connect-appen som hadde erstattet UVO-appen. Installerte denne og registrerte meg, men når jeg legger inn VIN-nummeret på eSoul'en får jeg beskjed om at dette kjøretøyet allerede er knyttet opp mot en annen konto....

Noen tips??

2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

hanche

Med jevne (?) mellomrom slutter de å vedlikeholde appen, og distribuerer den under nytt navn. Idiotisk, det ser ut som samme app tross alt. UVO-appen heter nå Kia Connect. Prøv den og se om det ikke løser problemet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Martin Eden jr

Takk - underlig at vi ikke har fått noen beskjed om det i så fall? Og som sagt - jeg får ikke registrert bilen i Kia Connect-appen, fordi den angivelig allerede er registrert på en annen konto. Så da må jeg vel få slettet den opprinnelige brukeren.. noe som ikke er helt rett fram all den stund jeg har slettet UVO-appen...

Så da får jeg bare vente til Kia Connect-support svarer - har sendt de melding for flere dager siden....

Jeg synes det er utrolig dårlig at ikke forhandler en gang kan svare - eller i det minste gi meg kontaktinfo til noen som har peiling....

2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Martin Eden jr

Oii, da fikk jeg svar fra support@kia-connect.eu gitt!

Legger inn kopi av svaret her for evt. andre som trenger det:

------------------------------------------------------------

Takk for at du tar kontakt med oss.

UVO appen støttes ikke lenger. Vennligst bruk kun den nye Kia Connect

Vennligst deaktiver UVO fra navigasjonssystemet ved å gå til UVO-innstillinger og velge Deaktiver.

Etter deaktiveringen fjernes koblingen mellom den 'gamle brukeren' automatisk.
Aktiver tjenestene på nytt og koble kjøretøyet til kontoen i Kia Connect.

Vi ber deg aom å oppdatere software-versjonen i kjøretøyet. Her finner du den nyeste versjonen -  https://update.kia.com/ sammen med en detaljert veiledning og en dedikert supportlinje du kan nå via telefon eller chat.

Du kan gjøre det selv eller ta bilen til bilforhandleren din for å utføre oppdateringen hvis du foretrekker det.

Etter oppdateringen skal du se Kia Connect i stedet for UVO i bilen din.

Jeg håper dette er til hjelp, men gi oss beskjed hvis det er noe annet du lurer på.


2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

hanche

Jeg husker ikke hvordan jeg fikk vite om endringen fra UVO til Kia Connect, men jeg fikk i hvert fall beskjed på en eller annen måte. Enten det var i appen eller i oppgraderingsnotatene i App Store. Hvis det var det sistnevnte, er det ren flaks at jeg så det, for de leser jeg jo nesten aldri. 8)

Oppgradering av software i bilen tar en evighet! Jeg valgte såkalt Quick Update sist jeg gjorde det. Det tok en time, og bilen må være påskrudd hele tiden. Hvis du har en låsbar garasje kan du la den stå der, ellers må du vel sitte i bilen eller i hvert fall holde den under oppsikt så ingen setter seg inn og kjører av gårde med den. General Update tar visstnok flerfoldige timer. Lykke til!
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Martin Eden jr

Ja, kan bekrefte at dette tok tid - og det var ikke helt enkelt å få det til å fungere også. Tok ikke tida, men det gikk vel med en times tid. Lastet da inn nytt kart fra USB-brikke - og det tok vel en times tid da jeg lastet ned kartet på brikken også for en tid siden.

Kia Live-biten virker lovende, til og med inklusive pris per time på parkeringer i nærheten (men jeg har ikke sjekket om det stemmer).

Kona melder om at hastighetsgrensene på kartet i alle fall ikke er riktigere enn før (med nye feil) - men dette dreier seg vel om bakgrunnssystemet for kartet - tror det er det samme i bunn som for vår Skoda Enyaq (Here). Der er det enda mer irriterende fordi ACC'en kan justere hastigheten etter registrert fartsgrense. Utrolig dårlig at det ikke investeres mer i gode oppdaterte kart ettersom dette blir en viktigere og viktigere del av bilens system!

Ellers sier Kia at vi fortsatt har rett på 7 års kartoppdatering, men nå må vi altså gjøre (en betydelig) jobb selv. Da vi kjøpte bilen ble dette gjort på service. Det er vel på sett og vis et avtalebrudd...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA