Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

OBC?

Startet av ludo, fredag 04. mars 2016, klokken 22:50

« forrige - neste »

ludo

Hva er OBC forkortelse for?

Hvorfor kommer 150000kr opp på pris på denne?
Elektronikk er ikke så dyrt! Hvor kommer disse fantasi priser fra?

AmocoCadiz

On Board Charger, de tar godt betalt for denne komponenten ja.

ludo

Jeg forstår ikke hvorfor verksteder og Kia går ut med prisen?
Hvorfor skremme kunder slik? Det er jo ingen som må betale for den da det meste går på garanti.

AmocoCadiz

Samme med at de går ut med batteripris, siste er vel ca 200000kr for en Trilling som har komplett nypris 149000kr, godt gjort!

Antar at kundene skal skremmes til å ta servicene, som i forhold til de enkle elbilkomponentene er temmelig overpriset.
(sjekket utskrift på min dyre service nylig som nærmest fremstår som svada (mest okulare sjekker -altså titte), eneste jeg var interessert i var batteritesten som de likevel ikke kunne utlevere resultatene på, fordi det hadde ingen spurt om før...)

jim_smyth

Vi fikk byttet vår som del av garantien. Se egen tråd på denne siden.

paale

Jeg har en 2015 kia soul EV og har byttet obc med delenummer 364000E245. Mange har sagt at det ikke er mulig og bare delenummer 364000E240 vil fungere. Men det stemmer altså ikke. Fikk kjøpt enn brukt obc 2018 modell på finn.no for 6900kr pluss frakt. Å bruke 15000kr på 364000E240 er unødvendig. Vil også tro at det er bortkastede penger fordi det er flere ting som er galt med obc på 2014-2015. Den oppgraderte 364000E245 har fikset disse problemene og vil forhåpentligvis vare mye lenger. 364000E245 er billigere og min erfaring er at de kan erstatte 364000E240.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA