Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Transport Tyskland - Norge

Startet av Paasan, onsdag 18. mai 2022, klokken 06:02

« forrige - neste »

ELvin2022

Jeg har fører+   topsport, og hengerfeste som er det mest kritiske på min

ENTO

Nå er det bare fa+ og info+ som som de melder gir lengere leveringstid !

MinID

Sitat fra: Paasan på onsdag 18. mai 2022, klokken 11:35
Sitat fra: MinID på onsdag 18. mai 2022, klokken 08:19
AUTOPROGRESS. Akkurat nå i Bremerhaven. Ankomst til Sverige i morgen ettermiddag. Normalt videre til Oslo neste dag.

Supert, takk for svar :+1:

Ser dessverre ut som den skal tilbake til Bremenhaven uten å ha droppet av biler i Oslo. Neste ankomst vil da være mandag.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Paasan

Sitat fra: MinID på fredag 20. mai 2022, klokken 08:17
Sitat fra: Paasan på onsdag 18. mai 2022, klokken 11:35
Sitat fra: MinID på onsdag 18. mai 2022, klokken 08:19
AUTOPROGRESS. Akkurat nå i Bremerhaven. Ankomst til Sverige i morgen ettermiddag. Normalt videre til Oslo neste dag.

Supert, takk for svar :+1:

Ser dessverre ut som den skal tilbake til Bremenhaven uten å ha droppet av biler i Oslo. Neste ankomst vil da være mandag.

Ja har vi ventet så lenge, så klarer vi vel litt til..  :)

Krokstein

Om man (som meg) er litt fascinert av logistikk som dette er det ganske morsomt å se på satelittbilder av Bremerhaven for å se på de enorme dimensjonene det er på biloppstillingene der. Visstnok plass til 95.000 biler
ID.4 GTX

El-inor

Først var det Covid, så var det krigen i Ukraina og måneder på "sjekkpunkt 7, nå er det båt-lastekapasitet vi venter på. Deretter følger klargjøringskapasitet hos forhandler. Når vi endelig en dag får utlevert disse bilene, som vi bestilte for over ett år siden, så er fabrikken i full gang med å produsere neste års modell. Vi venter i praksis på "nye" biler som er "gamle" allerede ved utlevering.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

MinID

Sitat fra: El-inor på fredag 20. mai 2022, klokken 23:40
Først var det Covid, så var det krigen i Ukraina og måneder på "sjekkpunkt 7, nå er det båt-lastekapasitet vi venter på. Deretter følger klargjøringskapasitet hos forhandler. Når vi endelig en dag får utlevert disse bilene, som vi bestilte for over ett år siden, så er fabrikken i full gang med å produsere neste års modell. Vi venter i praksis på "nye" biler som er "gamle" allerede ved utlevering.

Går vel greit det for deg. Du skal jo bare flippe bilen. Prisene på finn holder seg bra.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

El-inor

Sitat fra: MinID på lørdag 21. mai 2022, klokken 08:11
Sitat fra: El-inor på fredag 20. mai 2022, klokken 23:40
Først var det Covid, så var det krigen i Ukraina og måneder på "sjekkpunkt 7, nå er det båt-lastekapasitet vi venter på. Deretter følger klargjøringskapasitet hos forhandler. Når vi endelig en dag får utlevert disse bilene, som vi bestilte for over ett år siden, så er fabrikken i full gang med å produsere neste års modell. Vi venter i praksis på "nye" biler som er "gamle" allerede ved utlevering.

Går vel greit det for deg. Du skal jo bare flippe bilen. Prisene på finn holder seg bra.

Jada, klager ikke - bare konstaterer. I dag er det for øvrig ett-årsdagen for min signering av kjøpekontrakten på bilen jeg venter på. Regner med at det vanker en liten oppmerksomhet fra forhandleren i den anledningen, men holder ikke pusten mens jeg venter.

God helg til alle på venterommet!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

MinID

Gratulerer med et års dagen :) Forstår at bilen nærmer seg så du har den sikkert snart. Du bør unngå å kjøre med den selv, kan jo risikere å like den ;)

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Paasan

#24
Da var den straks på vei, lykke til alle som venter på bil :D

Paasan

Tror virkelig at min gtx er på den, fått to mailer fra vw nå om at bilen er på vei..

ELvin2022

Da får du den sikkert snart! Fra jeg fikk den mailen tok det ca 3 uker til jeg hentet den 🙂👍🏻

Paasan

Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 21. mai 2022, klokken 20:51
Da får du den sikkert snart! Fra jeg fikk den mailen tok det ca 3 uker til jeg hentet den 🙂👍🏻

Haha, hvis "like rundt hjørnet" er tre uker får jeg roe forventningene litt da.. Men nyttig info, takk :)  :)

ELvin2022

Haha, i disse tider er 3 uker like rundt hjørnet 🤣


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA