Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aircondition

Startet av Thobly, søndag 26. juni 2022, klokken 11:28

« forrige - neste »

Thobly

Hei.

Når vi hadde Tesla skrudde aircondition seg automatisk på når vi åpnet bilen og begynte å laste oss inn.  Vet man om dette er mulig med enyaq? Eller må man trykke på knappen «start engine»? Opplever også at dersom man ikke sitter i setet, så piper det hele tiden... Det var så digg med teslaen at når det var varmt i bilen, så hadde bilen fin temperatur fra man begynte å laste inn bagasje bak, og satte seg i bilen...

eirikbg

Jeg vet ikke om man kan få den til å starte bare med å åpne døra, men holder med å sitte i førersete for å få den til å starte. Jeg har flere ganger sitter i bilen og ventet på andre, uten å skru på tenningen, og da blåser det luft ifra bilen. Du kan også gå inn på klima innstillinger og trykke på hurtig oppvarming, og da vil den sette i gang selv om du ikke er i bilen. Høres feil ut med oppvarming, men den funksjonen både varmer opp og kjøler ned så vidt jeg husker.

EriTom

Jeg har aktivert funksjonen "Hurtig-klimatisering" i app'en, og det betyr at bilen begynner varme eller kjøle når jeg er nære nok bilen (med nøkkel i lomma) til at bilen låser opp, ja da starter klima anlegget :-)
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA