Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når er levering da?

Startet av e-golfen, mandag 16. mai 2022, klokken 20:20

« forrige - neste »

HS

Ser dere ETA i My Toyota eller er dette beskjeden dere fikk fra forhandleren.
Tesla MYLR- 2022

stubban

Sitat fra: HS på torsdag 19. mai 2022, klokken 08:25
Ser dere ETA i My Toyota eller er dette beskjeden dere fikk fra forhandleren.
Forhandler

RemiWM

#17
Venter på en 4wd Executive Bitone i Precious Metal.
Har fått opp i appen at bestilling til fabrikken er sendt. Vært samme status siden 1. april når jeg skrev kontrakt. Reserverte rett etter at mail kom i desember.
Ringte nettopp Toyota Lillestrøm hvor jeg bestilte for å høre status. De sa at de får kun 5! biler av 128 skrevne kontrakter (de som har reservert og skrevet kontrakt på Lillestrøm) på første levering nå i sommer. De ble selv overrasket at importøren ikke har lokalisert flere biler til Norge og Lillestrøm. Jobber visstnok febrilsk med å få flere biler. De har full oversikt om noen uker sa de...
Jeg ble forespeilet levering i juni når jeg skrev kontrakt. Vil tro det tar noen måneder ekstra nå...
Kjører en Lexus NX 300h som skal ha storservice om ca. 4-5000 km. Servicen ligger på kr. 11.900,-. Har prøvd å holde igjen noe kjøring så jeg slapp service før innbytte. Den servicen skal Toyota få betale for sa jeg til selgeren og han var delvis enig og sa "vi kommer nok til en løsning".

Edit: Selger sa også at det var en som hadde lyst til å bytte utstyrsklasse på bestilt bil, men det er ikke mulig.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

SigJar

Sitat fra: e-golfen på torsdag 19. mai 2022, klokken 08:12
og når reserverte dere som har fått ETA på Executive?

Tror jeg skrev meg på listen i løpet av den første dagen og sikkert i løpet av de første timene.

Mikkey

Forhandler mente vel at 2WD med kampanjefarge ville bli prioritert til Norge, sa han til meg ihvertfall. Tenker det er mye forskjellig som går rundt for å blidgjøre alle. Ser hvertfall frem til prøvekjøring, der jeg har en klausul om å avstille kontrakten om bilen når opp til mine forventnigner ved prøvekjøring.

e-golfen

#20
Må jo si at jeg stusser over Toyota, nå forhandler sier at noen med reservasjon fra februar/mars har fått ETA på farger som ikke er kampanjefarge. Mens  kampanjefarge og reservasjon fra første mulige dag ikke har fått ETA!

Skulle også tro at Toyota sentralt etter 3 uker hadde greid å parre listene over reservasjonstidspunkt, faktiske bestillinger fra kunder, deres bestilling mot fabrikk og forventede leveringer derfra. Hva med et nybegynner kurs i Excel!

Redgarden

Sitat fra: e-golfen på søndag 22. mai 2022, klokken 19:06
Må jo si at jeg stusser over Toyota, nå forhandler sier at noen med reservasjon fra februar/mars har fått ETA på farger som ikke er kampanjefarge. Mens  kampanjefarge og reservasjon fra første mulige dag ikke har fått ETA!

Hvilke farger er kampanjefarger? Min far bestilte Active tech AWD i fargen precious metal rett før helgen, og ble «lovet» bil i desember.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

e-golfen

Sitat fra: Redgarden på mandag 23. mai 2022, klokken 21:33

Hvilke farger er kampanjefarger? Min far bestilte Active tech AWD i fargen precious metal rett før helgen, og ble «lovet» bil i desember.

Det er kampanjefargen.

RemiWM

Sitat fra: RemiWM på torsdag 19. mai 2022, klokken 10:15
Venter på en 4wd Executive Bitone i Precious Metal.
Har fått opp i appen at bestilling til fabrikken er sendt. Vært samme status siden 1. april når jeg skrev kontrakt. Reserverte rett etter at mail kom i desember.
Ringte nettopp Toyota Lillestrøm hvor jeg bestilte for å høre status. De sa at de får kun 5! biler av 128 skrevne kontrakter (de som har reservert og skrevet kontrakt på Lillestrøm) på første levering nå i sommer. De ble selv overrasket at importøren ikke har lokalisert flere biler til Norge og Lillestrøm. Jobber visstnok febrilsk med å få flere biler. De har full oversikt om noen uker sa de...
Jeg ble forespeilet levering i juni når jeg skrev kontrakt. Vil tro det tar noen måneder ekstra nå...
Kjører en Lexus NX 300h som skal ha storservice om ca. 4-5000 km. Servicen ligger på kr. 11.900,-. Har prøvd å holde igjen noe kjøring så jeg slapp service før innbytte. Den servicen skal Toyota få betale for sa jeg til selgeren og han var delvis enig og sa "vi kommer nok til en løsning".

Edit: Selger sa også at det var en som hadde lyst til å bytte utstyrsklasse på bestilt bil, men det er ikke mulig.

En liten oppdatering.
Var innom Toyota tidligere i dag for å sjekke status på bestillingen min.
Fabrikken har bekreftet at produksjon er i gang og at jeg får bil med levering 12/9, muligens før også.
Ser ut som de med Bitone (tofarget lakk, glasstak, og 20" hjul) får senere levering enn andre utstyrsgrader.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

e-golfen

Har tilsvarende til deg inkludert tidlig reservasjon, men ikke Bitone. Beskjed om september en gang, men kanskje sent august. Ellers ingen oppdateringer...

vesttrønder

Sitat fra: e-golfen på onsdag 08. juni 2022, klokken 21:33
Har tilsvarende til deg inkludert tidlig reservasjon, men ikke Bitone. Beskjed om september en gang, men kanskje sent august. Ellers ingen oppdateringer...
Når bestilte du? Vi gjorde det for eit par veker sidan, med forbehald om prøvekøyring. Ynskjer helst ein anna bil, men vil jo vurdere denne sterkt om prøvekøyring viser seg bra og om det er håp for bil i år.

2yoda

Nå som det nærmer seg Norgeslansering (21.06?), er det noen som har fått leveransedato i nær fremtid? Siste jeg har hørt fra forhandler er 6. juli...


Håkon77

Tror det er litt usikkerhet hos forhandler også når det kommer til levering og rekkefølge iht køordningen. Jeg registrerte sent, ventet nær 4 døgn før registrering, og har fått 9des som dato. Men selger trodde jeg kom til å få bilen i oktober. Den som lever får se. Vi som ville ha trekk foran utgjør bare 15% og snevrer man inn til fwd og active så er det vel kun snakk om 5%. Da får vi se om det er ett pluss eller minus.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

RemiWM

Sitat fra: RemiWM på onsdag 08. juni 2022, klokken 12:15
Sitat fra: RemiWM på torsdag 19. mai 2022, klokken 10:15
Venter på en 4wd Executive Bitone i Precious Metal.
Har fått opp i appen at bestilling til fabrikken er sendt. Vært samme status siden 1. april når jeg skrev kontrakt. Reserverte rett etter at mail kom i desember.
Ringte nettopp Toyota Lillestrøm hvor jeg bestilte for å høre status. De sa at de får kun 5! biler av 128 skrevne kontrakter (de som har reservert og skrevet kontrakt på Lillestrøm) på første levering nå i sommer. De ble selv overrasket at importøren ikke har lokalisert flere biler til Norge og Lillestrøm. Jobber visstnok febrilsk med å få flere biler. De har full oversikt om noen uker sa de...
Jeg ble forespeilet levering i juni når jeg skrev kontrakt. Vil tro det tar noen måneder ekstra nå...
Kjører en Lexus NX 300h som skal ha storservice om ca. 4-5000 km. Servicen ligger på kr. 11.900,-. Har prøvd å holde igjen noe kjøring så jeg slapp service før innbytte. Den servicen skal Toyota få betale for sa jeg til selgeren og han var delvis enig og sa "vi kommer nok til en løsning".

Edit: Selger sa også at det var en som hadde lyst til å bytte utstyrsklasse på bestilt bil, men det er ikke mulig.

En liten oppdatering.
Var innom Toyota tidligere i dag for å sjekke status på bestillingen min.
Fabrikken har bekreftet at produksjon er i gang og at jeg får bil med levering 12/9, muligens før også.
Ser ut som de med Bitone (tofarget lakk, glasstak, og 20" hjul) får senere levering enn andre utstyrsgrader.

Da har appen oppdatert seg med at bilen er under bygging. Kom mail i tillegg.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Electric cars in Norway

Det er noe med hjulene på de første i utlandet og de hentes tilbake til butikken. Merk utlandet, ikke Norge!

«Hjulene kan falle av – tilbakekaller flere tusen i Europa»

https://itavisen.no/2022/06/23/hjulene-pa-denne-bilen-kan-falle-av-tilbakekaller-flere-tusen-i-europa/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA