Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Undersøkelsen kinesiska elbilar

Startet av Uppsala_Student, lørdag 14. mai 2022, klokken 10:52

« forrige - neste »

Uppsala_Student

Hei medlemmer av forumet!

Mitt navn er Erik og jeg studerer for tiden International Business ved Uppsala universitet i Sverige. Jeg gjennomfører en spørreundersøkelse til bacheloroppgaven min sammen med min venn Viktor hvor vi studerer forbrukeratferd til norske bileiere og deres syn på kinesiske elbiler. Denne undersøkelsen vil bare ta deg rundt 5 minutter å fullføre og vil hjelpe oss enormt. Undersøkelsen er laget for et fullt akademisk formål og alle svarene dine vil være helt anonyme. Lenken nedan tar deg til undersøkelsen som er i Google-form.

(Länken borttagen)

Tusen takk på forhånd, Erik Stephanson

Trekkoppbil

Hei!
Mange av spørsmålene burde ha et alternativ for vet ikke.
Flere av spørmsålene er merket som * Required, og man må svare på dem for å komme videre, på tross av at det er spørsmål som vanlige mennesker ikke kan svare på.
Sjølv så kjenner jeg ikke til sikkerheten på kinesiske biler eller kvalitet. Rekkevidde er et relativt begrep. Polestar har vel 50% høyere forbruk enn Tesla model 3, og rekkevidden blir deretter. Begge bilene er kinesiske.
Så spørs det om man mener rekkevidde når batteriet er nytt eller gammelt.
LFP-batterier, som foreløpig kan oppfattes som typisk kinesiske, har ikke så høy energitetthet, men de holder godt på kapasiteten over tid. I kaldt vær kan disse batteriene ha dårlige egenskaper.

hELgenen

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 14. mai 2022, klokken 20:38
Og hva er en kinesisk bil? Er en Tesla produsert i kina en kinesisk bil?

Eller en Polestar 2 designet i Sverige?

Det er så mange fasetter her...