Viser til det jeg skrev lenger oppe. På en en tur fra Stavanger til Dombås, over Strynefjellet.
Jeg ladet i Ytre Arna, fordi jeg ville ha en siste lading i Stryn. Så jeg har allerede kjørt langt, når jeg lader i Stryn. Og har allered hatt en runde med SuC.
Av gammel vane legger jeg inn Dombås SuC i navigasjon, lader til 70%, med ca 10% i beregnet ankomst, men forandrer navigasjonen til Dombås sentralplassen i stedet, fordi jeg ikke trenger SuC på Dombås. Bilen forandrer da ankomst til 21% umiddelbart, det vil si at bilen planla å bruke ca 8 kWt på forvarming. (litt avrundet).
Hvis da trådstarter starter med kaldt batteri etter AC lading, som de fleste turer starter, navigerer til SuC helt fra turens begynnelse, så er det vel sannsynlig at mer enn10kWt blir brukt på forvarming. Hvor mye vil jeg ikke komme med noen påstander om.
mvhTorT