Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Uoriginal frontrute

Startet av Pitmairen, mandag 29. august 2022, klokken 21:49

« forrige - neste »

Pitmairen

Jeg fikk byttet frontrute hos Hurtigruta Carglass, og ser ruta jeg har fått er av merket Fuyao, og ikke Saint-Gobain Sekurit som var originalt.

Finner ikke så mye info om uoriginale ruter til tesla på nett, og jeg synes jeg har hørt at tesla er strenge på hvilke ruter som kan brukes.

Jeg mener det ble sagt ved bestilling at ruta skulle være samme som original, men kunne kanskje mangle tesla logo i enkelte tilfeller.

Ruta ser grei ut, men jeg lurer på om denne er av samme kvalitet og styrke hvis man f.eks havner i en kollisjon?

Noen andre som har byttet rute og fått noe annet en original rute med tesla logo?

Kim-

Vi fikk ny frontrute for ikke så lenge siden. Både hurtigruta og riis bilglass var vanskelige når det gjaldt originale ruter. "Lang leveringstid på ruter" snakket begge om, men når jeg ringte tesla selv hadde de på lager og kunne sende samme dag til de. I bunn og grunn fikk jeg ut av de at det hele handler om fortjeneste og de prøver å unngå å handle fra tesla til enhver tid.

Vi fikk en uoriginal frontrute(ifølge han karen som byttet), men den har tesla logo på seg. Hm, kanskje det er en orignal likevel?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Pitmairen

Vi tro det er originalt hvis det har tesla logo.

Jeg ble fortalt at glasset skulle være samme som originalt, men kunne kanskje mangle tesla logo. Jeg hadde forventet at det i hvert fall skulle være fra samme produsent som originalt, men det var det ikke.

De klart også å skade dekselene på a-stolpen på begge sider og headlineren, så disse må sikkert også nå byttes.

Neste gang skal jeg gå til et Tesla-godkjent karosseriverksted.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA