Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forbruk

Startet av pberg, mandag 16. mai 2022, klokken 07:08

« forrige - neste »

pberg

Ikke så galt forbruk til jobben i dag:



Motorvei-fart på hele motorveien (15 km), og ca null kø pga inneklemt day.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

pberg

Kjørte en tur til Kristiansand og tilbake i dag, og logget llitt data:

Hjemmefra til Kristiansand:


Hurtiglading på Ionity Sira på vei hjem. Viste seg å ikke være nødvendig, egentlig, men bilen ville ha et stopp på 5 min der. Ganske akseptabelt med over 200kW på maks. Varte ikke så lenge, men det var der...


Helt greit å få over 500km indikert rekkevidde også.


Greit forbruk på hele turen også:


Og ikke minst fra Ionity Sira og hjem.


Endte turen med 29% batteri igjen. Altså burde det gått greit uten å lade, men med bare 1% igjen...

Så jeg hadde ladet 17kWh på 6 minutter på ladestasjonen. Skulle vel bli sånn ca 170kW snitteffekt.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

thorerik

Var dette med 19" eller 20" felger?

alda

Helt OK forbruk, inte outstanding men vad man kan förvänta. Med en snittfart på 64 km/h kanske det egentligen borde ha varit lite lägre forbruk med det klima vi har nu. Men det är ju en tung bil.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

pberg

Dette var med 19" felger og Michelin Pilot Sport 4.

Farten er "holde køen"-fart på E39, det gikk nokså jevnt hele tiden ca i fartsgrensa og vel så det. Ganske representativt for normal kjøring på norske hovedveier.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

alda

Sitat fra: pberg på mandag 23. mai 2022, klokken 14:26
Dette var med 19" felger og Michelin Pilot Sport 4.

Farten er "holde køen"-fart på E39, det gikk nokså jevnt hele tiden ca i fartsgrensa og vel så det. Ganske representativt for normal kjøring på norske hovedveier.
Stemmer. Min "benchmark-sträcka" är Oslo-Kragerø, 20 mil med 80 % motoväg med 100-110 km/h. Kört där många gånger med existerande Tesla, en större och tyngre bil. Där har jag klarat 160 wh/km med 91 km/h i snittfart under optimala förhållanden. Vore kul om man kunde slå det.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA