Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3

Startet av foxy, fredag 14. september 2012, klokken 20:45

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#30
Jeg vet at i3 er mindre, den har jo også kun fire seter. Men på den andre siden er det jo en BMW. BMW prøver jo sjeldent å være billigst så det kunne være mye verre.

Med pris fra 250 000 kroner vil BMW legge press på prisen til Leaf, da de som ikke trenger mer enn fire seter men trenger mer rekkevidde enn med i-MiEV vil fort velge i3 i stedet for Leaf.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

flux

#31
Det er vel ikke sikkert at i3 kun får 4 seter, selv om consept bilen hadde det.

Det forventes en pris på 240k nok i DE uten moms. BMW har sagt at de vil selge I3 på nett på lignende måte som Tesla. Skal de nå sine salgsmål i EU er de nødt til å prise den aggressivt, og da blir den gunstig i Norge. BMW har vurdert om de kun skal lease/leie den ut eller ha leie på batteri, slik Zoe vil gjøre.

Sonus

Nå påstår Bavaria i en e-post i dag at prisen blir 330-350.000 uten range extenderen. Da blir den uaktuell for mange tror jeg.

flux

Det forventes en pris i Tyskland mellom 40 og 45k Euro ink mva.
Uten "Norgespåslag" og mva. bør det bli mellom 250 og 280k nok med dagens euro kurs.

Men om importørene klarer å stå i mot fristelsen til å øke avansen er en annen sak. Vi kan jo drømme om at Bmw mener alvor med sin nettsalg satsing.

Espen Hugaas Andersen

330k-350k uten range extender må være helt feil. Da ville den vel koste noe sånt som 430-450k med range extender. Da ville den være like dyr som en 60 kWh Tesla Model S!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Veggen

Rundt 400k og 16 mil i følge:
http://www.dagbladet.no/2013/03/10/tema/bil/klikk/motor/26147322/

Dette er da temmelig håpløst fra BMW.
Rekkevidde som en leaf og pris nærmere tesla S60.  :o

Selges med tap for BMW også står det, så de ønsker kanskje ikke å selge så mange...

edyrli

Det er åpenbart at BMW har planlagt denne som en nisje bil. Utstrakt bruk at karbonfiber er altfor dyrt for at det skal bli en bil beregnet for massene.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

RunarBT

#37
Sitat fra: edyrli på mandag 11. mars 2013, klokken 08:33
Det er åpenbart at BMW har planlagt denne som en nisje bil. Utstrakt bruk at karbonfiber er altfor dyrt for at det skal bli en bil beregnet for massene.

Dersom dette er ein "se hva vi kan" bil, så er det jo litt kjipt at rekkevidde blir dårligere enn Leaf, og ytelsen på tross av "superbil" oppbygging, er langt under Tesla Model S, sjølv om prisen ikkje er det..

Dette blir vel egentlig "hverken fisk eller fugl". Synes dette var et bomskudd.. :-/

Leaf rekkevidde/størrelse/ytelse til tesla pris? Nei takk

El Electrico

BMW sjefen har uttalt seg nå om at elbiler bare har en fremtid som rene city cars.

Det er plug in hybrider alle tyske produsenter satser på.

Sonus

for 400.000 blir dette en chihuahua for de rike :(

La oss håpe at dette er for modellen med Range Extender og ikke for den kun elektriske.

Sonus

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/BMW-i3-2013-electric-car-test-ride/?content-block=0

SitatWhen the i3 goes on sale in November, the standard electric i3 will cost around €40,000

SitatWafting down the main straight, the four-seat i3 slows down a little at 70mph, but after a mile or so the speedo reads 90mph. 'That's it for the time being,' says Kranz. 'Eventually, we'll go with a 100mph speed limit.' Surely, the range must suffer when an i3 is driven the way most owners would drive their fossil-fueled BMW. 'Yes and no,' is the answer. 'When you push her really hard, you will have to find a charge point after about 80 miles. But when you go with the flow, 100 miles are a realistic target. On the [US urban driving test cycle], the car recorded an even more impressive if somewhat theoretical 140 miles.'

;D


Sonus

Salgsstart i Juli?

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-i3-go-sale-july

Har forespurt BMW Norge om dette stemmer, men ikke fått svar enda

valvolainen

Dette stemmer vel ikke?
"BMW i3 Concept Coupé er verdens første elbil som koblet til Internett."

Er det noen som vet hva denne 'range extenderen' er for noe? Eggeskall til å legge under foten?
Virker ikke mye plausibelt at bilen har en rekkevidde på 16 mil, men hvis du kjøper range extenderen så skal du få inntil 13 mil ekstra? Ekstra batterier?  Finnes heller ikke i alle land...?

Martin-

Det sies at REX'en i denne bilen er en 650cc BMW motorsykkelmotor som driver en generator. Uaktuelt for de aller fleste her til lands, da denne utløser krav til merverdiavgift pluss muligens miljøavgift (co2 avgift). Nei, jeg stusset også over dette med internettilkobling, Nissan har jo hatt Carwings i over 2 år... Etter hva jeg har lest, er det opprinnelige utsagnet til BMW at den har Internettilknytning som i sanntid justerer din forventede rekkevidde med grafisk visning i kart (som Carwings, men at denne bruker data hentet i sanntid fra andre BMW i-biler i ditt område etc).
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

valvolainen

Aha, ja da blir det jo uaktuelt. Det blir en dyr 650cc motor.
Har i mange år savnet modulære batterier/skinner i elbiler.
Hvorfor ikke ha muligheten til å slide inn etpar batteristacker i skinner. Blir noe noe styggere, men men hadde hatt muligheten til å nå flere kjøpere.
Synes det er forunderlig at det er kun EN produsent av elbiler som ikke synes 15 mils rekkevidde er nok.
Jaja, det er nok med en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA