Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk dimming av dashbordbelysning

Startet av darre, onsdag 11. mai 2022, klokken 10:59

« forrige - neste »

darre

Hei, alle I-paceeiere
Jeg har en modell fra 2019 og har merket meg at når jeg i dagslys kjører inn i tunneler, tar det ca. 2 minutter og 30 sekunder før dash- og skjermbelysning inni bilen blir dimmet ned. Kjørelysene kommer på umiddelbart. Men, når jeg kjører ut igjen (av lang tunnel) tar det 5 sekunder å dimme lysene opp igjen. Jeg har reklamert på dette, men Motorpool sier at slik er det bare. Jeg mener jeg har lånt en I-pace der dimming ned fungerte slik at neddimming skjedde etter noen sekunder. Når man kjører på veier i dagslys og mørke tunneler er det ikke bra med masse lys fra dashbordet. På min gamle Tesla S fra 2013 fungerte dette knirkefritt. Er det noen som har erfaring med dette?
Takknemlig for tilbakemelding.
Hilsen Knut
S85, Racing green, vinterpakke, tech, P-assist, 19", underholdning, piggfrie Hakkapeliitta (selvsagt)
Erstatter: Audi A6 Quattro, 2000 mod

fantonsen

Min 2019-modell er helt lik. Så dette er nok slik det er laget, og ikke en feil.
Jeg har ikke funnet noen måte å endre dette på. Iallefall ikke fra menyer som vi har tilgang på.
Men etter å ha kjørt med bilen i flere år nå, så er ikke dette noe jeg bryr meg om lenger.

Om nyere modeller oppfører seg annerledes her vet jeg ikke.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

chargedup

Mitt tips er å skru på mørkt modus / nattmodus hele tiden hvis man irriterer seg over det. Da slipper man å bli blendet i tunnellene og man ser i dagslys også. Dette passer selvfølgelig ikke for alle, men for de som synes det er nok lys fra skjermen i mørkt modus er det en "løsning" på problemet.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

fantonsen

Sitat fra: chargedup på torsdag 12. mai 2022, klokken 08:34
Mitt tips er å skru på mørkt modus / nattmodus hele tiden hvis man irriterer seg over det. Da slipper man å bli blendet i tunnellene og man ser i dagslys også. Dette passer selvfølgelig ikke for alle, men for de som synes det er nok lys fra skjermen i mørkt modus er det en "løsning" på problemet.

Helt enig.
Jeg har alltid hatt mørkt modus på hele tiden, bla.a. fordi auto-bytte fungerer dårlig med overnevnte forsinkelse i tunneller. Og det fungerer utmerket, og er også mye finere å se på.
Anbefales å prøve hvis du ikke allerede har gjort det.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: fantonsen på onsdag 11. mai 2022, klokken 16:50
Min 2019-modell er helt lik. Så dette er nok slik det er laget, og ikke en feil.
Her er jeg uenig i formuleringen.  ;)
Ja, dette er nok slik det er laget, MEN det er en feil, og innmari irriterende at banale ting som dette ikke er blitt rettet gjennom ørti oppdateringer.

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Frank_M

som over.. kjører også dark mode pga. dette.. har i tillegg programmert "diamanten" til å slå av skjermene når jeg holder knappen inne i et par sek....
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Trekkoppbil

Hva skjer om du styrer lyset manuellt:
Setter på nærlys når du kjører inn i tunnellen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA