Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Begrense åpning på elektrisk bakluke

Startet av Olemann, tirsdag 10. mai 2022, klokken 20:36

« forrige - neste »

Olemann

Har lest her på Forum at dette lar seg gjøre, men ikke sett noen beskrivelse av hvordan.
Bakluka slår i garasjeporten når den åpnes, så hvordan sette åpningen til et fast og lavere nivå?

daktari

Gjelder kun elektrisk luke.  Stopp den på passe nivå. Trykk og hold knappen til det piper.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Olemann

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. mai 2022, klokken 20:51
Gjelder kun elektrisk luke.  Stopp den på passe nivå. Trykk og hold knappen til det piper.

Takk, det var jo enkelt, tester senere i dag :-)

Olemann

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. mai 2022, klokken 20:51
Gjelder kun elektrisk luke.  Stopp den på passe nivå. Trykk og hold knappen til det piper.

Funka fint det, MEN åpningen ble altfor lav, så hvordan i alle dager får jeg stilt den tilbake til full åpning?  Prøvd med lange trykk til det piper, men det løser ikke opp innstillingen jeg hadde satt, der åpningen altså er for liten.

Noen med tips?

Orbit

Du åpner luka, venter til den stopper (for lavt), før du dytter den manuelt videre oppover til det du vil ha som stoppunkt. Deretter lagrer du den posisjonen med et langt trykk på knappen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Olemann

Sitat fra: Orbit på fredag 20. mai 2022, klokken 18:54
Du åpner luka, venter til den stopper (for lavt), før du dytter den manuelt videre oppover til det du vil ha som stoppunkt. Deretter lagrer du den posisjonen med et langt trykk på knappen.

Supert, takk, det skal testes, etter 3 kuler i skallen er det på tide å tenke mer på hodet enn på bakluka...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA