Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

16A strømuttak

Startet av BMW850, mandag 09. mai 2022, klokken 18:37

« forrige - neste »

BMW850

Detta hadde vært noe for Tesla. Bildet er fra en Hongxi. Er dette praktisk mulig om Tesla hadde utviklet ett støpsel tro? Beste hadde vært ett uttak innvendig bak.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Motorwatt

Står over... I løpet av 12 år har jeg hatt 1-ett strømbrudd, og jeg drikker heller ikke kaffe. 😄
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

For folk som har hytte uten strøm er det ikke dumt å ha muligheten til dette
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

BMW850

Er jo ikke bare kaffikoking som hadde vært aktuelt. Oppblåsing av madrass, kjøleboks, lade batteri til verktøy osv,osv 8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RJK

Kia EV6 og Ioniq 5 kommer med både innvendig og utvendig løsning. Jeg tenker dette er kjempegenialt.

F.eks. til taktelt og liten elektrisk vifte, samt strøm til eventuelt nettbrett, eller et varmeteppe for kjølige netter. La ungene ha dette som "trehytte", og så kan f.eks. de voksne kose seg med Camper/utility mode inni bilen.

Eller til luftpumpe til å blåse opp lufttelt, madrasser, barneleker, oppblåsbar SUP/kano/kajakk, eller fylle luft i dekkene på bil eller sykkel. Masse anvendelser som jeg ikke tar med her, fordi det blir for mye å liste opp.

Men om man ikke klarer å se en nytte for seg selv, så er det uansett bare å la være å bruke det. Det er uansett med å øke verdien den dagen man skal selge, så lenge ikke alle har slike muligheter.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

SitatMen om man ikke klarer å se en nytte for seg selv, så er det uansett bare å la være å bruke det.
Jøss, er det virkelig mulig? Da er det jo supert ..... 🙃
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

BMW850

Sitat fra: Motorwatt på mandag 09. mai 2022, klokken 20:13
SitatMen om man ikke klarer å se en nytte for seg selv, så er det uansett bare å la være å bruke det.
Jøss, er det virkelig mulig? Da er det jo supert ..... 🙃

Beklager - men det er tydeligvis ikke pga sånne som deg som har gjort at verden går fremover ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turfsurf

Sitat fra: Kim- på mandag 09. mai 2022, klokken 19:29
For folk som har hytte uten strøm er det ikke dumt å ha muligheten til dette
Jepp, ikke bare uten strøm. Vi har hytte med pumpet vann. Går strømmen så forsvinner vannet også. V2H er en "killer feature" som kunne fått meg til å bytte bil.

Dessverre er ikke ting standardisert nok enda. Jeg vil kunne plugge i bilen til hytta og få den til å fungere som ett backup batteri med opp til 11kW effekt.

V2L med 16A uttak er nice, men gjør ikke så mye mere enn 12VDC -> AC konverter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

petersv

Teoretisk støtter jo Model S/X V2G gjennom Chademo, med mindre de fraviker standarden. Det vil imidlertid koste endel å få en privat DC-ladestasjon på hytta med V2G, men kan jo kanskje forsvares hvis alternativene også er dyre.

sjokomelk

V2G er mulig i Chademo, men ikke påkrevd støttet av bilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA