Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Powerpass - 1 år abonnement

Startet av oiqbal, lørdag 07. mai 2022, klokken 12:46

« forrige - neste »

oiqbal

Elli, leverandøren har tydeligvis trukket dette tilbudet fra og med 01.04.22 ser det ut som. Dette blir derfor ikke videreført til kunder som henter ut bilen etter 01.04.22. Fikk dette bekreftet av min selger - abonnementet koster 129,99kr per måned.

Flere som har hentet ut bilen etter 01.04.22, og fått dette bekreftet?
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Vurderer en elbil

Sitat fra: oiqbal på lørdag 07. mai 2022, klokken 12:46
Elli, leverandøren har tydeligvis trukket dette tilbudet(...)
Fikk dette bekreftet av min selger.
Jeg synes ofte hjemmesidene til de forskjellige elbilselskapene er svært dårlige og lite oppdaterte.
https://www.skoda-auto.no/elbiler/powerpass
Her står det jo tydelig at Elli er leverandør av Powerpass.
Fossilbil

oiqbal

Sitat fra: Vurderer en elbil på lørdag 07. mai 2022, klokken 13:00
Sitat fra: oiqbal på lørdag 07. mai 2022, klokken 12:46
Elli, leverandøren har tydeligvis trukket dette tilbudet(...)
Fikk dette bekreftet av min selger.
Jeg synes ofte hjemmesidene til de forskjellige elbilselskapene er svært dårlige og lite oppdaterte.
https://www.skoda-auto.no/elbiler/powerpass
Her står det jo tydelig at Elli er leverandør av Powerpass.

Websiden har de ikke rukket å oppdatere enda. Men, jeg har fått bekreftelse på dette - dessverre. Spent på hvordan de håndterer kunder som signerte kontrakter i 2020/2021, og har fått bilene sine utsatt gang på gang. Det er ikke snakk om store beløp, men blir en liten prinsippsak.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Bigdrago

Tilbudet gikk ut 01.04, dermed basta. Tiden gjelder fra du får bilen og powerpasskortet. Fikk du det etter 01.04 må du betale, dessverre;/
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Vurderer en elbil

Sitat fra: oiqbal på lørdag 07. mai 2022, klokken 12:46
Elli, leverandøren har tydeligvis trukket dette tilbudet(...) Dette blir derfor ikke videreført til kunder som henter ut bilen etter 01.04.22.

Nå skjønte jeg dette...

Elli, leverandøren av ladesamarbeidet, har ikke trukket seg fra tilbudet. De har "bare" begynt å ta betalt det første året også.

De har trukket seg fra 1 års gratis abonnement. Det skjønte ikke jeg at du mente.

Enig med deg. Det er "småpenger", men det burde vært kommunisert mye tydeligere.

Abonnementet, som fremdeles er å få, mot betaling, er godt å ha for de som kjører mye.
Fossilbil

Tafsern

Det er en kostnad på 1500,- i løpet av ett helt år. Ingen krise.

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Egil S

Tar opp igjen denne istedenfor å starte en ny tråd.

Hvor mange har Powerpass, hva er fordelen, er det verdt det, bør man ha det osv.

Jeg er medlem i Elbilforeningen og Ladeklubben og jeg blir nok for det meste å hjemmelade RS Coupèen med Easee hjemme laderen min når den kommer.

I ladeklubben har jeg pris hos Ionity på 8.40kr, DC lading hos Recharge 6.40kr og AC lading 3.20kr.

Merk jeg bruker info fra Skoda sin Powerpass side 1. september 2022, mest sannsynlig ikke oppdatert.

Det første trinnet med Powerpass har samme priser som Ladeklubben for lynlading og 50Kw, men noe dyrere 5.10kr for AC lading (11Kw).

Simply Charge 29.90 pr måned har samme pris på Ionity, men 4.40 på DC og 3.40kr for AC lading. Da er 50Kw lading litt billigere og etter 15Kw er man "i pluss" i forhold til ladeklubben.

Charge Faster: 99.99kr mnd. 1.60kr på Ionity, 3.60kr for DC lading og 2.60kr for AC lading.
Dette begynner jo å bli interessant, men det krever vel at du lader mye ute, noe jeg neppe blir å gjøre.
Så skrives det jo i denne tråden at prisen er 129.90 og ikke 99.99, det står også at første år er gratis, noe det står lengre opp at det ikke er, så jeg tar prisene med en klype salt.

Spørsmålet er vel egentlig om det er noe vits å ha Powerpass, eller om man med f.eks ladeklubben og å være registrert hos andre som f.eks Mer og CircleK med de rabattene de har er vel så greit?

For info.
Etter snart 2 år med i3 (300km rekkevidde) har jeg ladet èn gang 50Kw og og to ganger offentlig 11Kw, resten har jeg ladet hjemme, men klart med en bil med 500km rekkevidde er det jo en sjanse for at jeg drister meg ut på litt lengre turer.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

VoltWay

Ordningen med et gratis prøveår (altså 0,- kr i månedsavgift) gikk ut 1. april i år. Alle som bestilte før 1. april får avtalen i sine 12 måneder, men fra den datoen må alle som bestiller nye abonnement betale månedsavgift. Det gjelder fra du bestilte abonnementet, ikke når du bestilte bilen.

De med ny bil som ikke fikk bestilt før 1. april får en rabatt på Simply Charge og Charge faster på hhv. 20 og 30 kroner i måneden. Jeg legger ved priser fra appen for min del, som fikk bil i august.

Hva som lønner seg er desverre vanskelig å si noe om siden det er avhengig av en rekke faktorer. En ukjent faktor er prisene, som potensielt kan stige pga. høye strømpriser. I dag er prisene per kWh med Charge Faster ganske gode sammenlignet med mange andre tilbydere, men det kan fort endre seg.

Det finnes en kalkulator der du kan legge inn estimat for hvor mye du tror du kommer til å lade med de ulike metodene, så får du opp priser på hva det vil koste med de ulike abonnementene: https://tariffcalculator.skoda-auto.com/218

Det er selvsagt avhengig av hvilke ladestasjoner du kommer til å bruke. Se hvor du kan bruke Powerpass-abonnementet og om det er ladestasjoner du ser for deg at du vil bruke. Så må du sammenligne prisene med de andre alternativene.

Om du ikke lader mye på hurtigladestasjoner så vil det nok ikke utgjøre de store summene. På AC og DC hurtiglading er det 3 kr/kWh forskjell om du har Charge Faster, mens på Ionity er det (foreløpig) 7 kr/kWh.

Egil S

Nå ser jeg at det er èn Ionity ladestasjon i Stavangerområdet.

Men det går jo an å spekulere i dette med strømprisen.
Dersom Ionity holder prisen i henhold til avtale, kan det lønne seg å lade på Ionity i vinter til 1.60  istedenfor å lade hjemme.

Når jeg ser på ladehistorikken min så ligger jeg på ca 150Kw i måneden, oppe i 200Kw enkelte måneder.
200Kw til f.eks 2,50kr hjemme blir 500kr.

Charge faster på Ionity blir da 100kr + 320kr = 420kr, 80kr spart der altså.

Men det er er jo hvis prisene holder seg, men så kan jo hjemmeprisen bli høyere den også, selv med strømstøtte når man legger til nettleien.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

VoltWay

Jepp, det er mye som er usikkert, så fasiten får du ikke før 12 måneder etter du ev. bestiller.

Uansett så er ikke 49 eller 99 kroner i månedene den veldig store utgiften. Lader du av og til på Ionity så skal det ikke mye til før du endten går i pluss eller null mot å lade på andre stasjoner eller hjemme.

Og her snakker vi om hundrelapper, avhengig av hvor mye en bruker bilen. I det store bildet en veldig liten kostnad.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA