Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Må bilen slå seg av hele tiden?

Startet av Bigdrago, fredag 06. mai 2022, klokken 19:54

« forrige - neste »

Bigdrago

Så fort jeg går ut av bilen så slår den seg av. Jæskla irriterende  når resten av fam'n sitter der og trenger lyd og varme. I tillegg må jeg velge kjøremodusen min på nytt (sport), og  når den starter på nytt så dukker android auto opp med spotify selv om det siste jeg hørte på var radio.

Kan ikke bare bilen gå hele tiden når vi trykker en gang på "power on" ved rattet?

Alle andre merker unntatt Skoda har skjønt dette. Til og med min gamle leaf er bedre på dette.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Vurderer en elbil

#1
Alt skrur seg av selv om nøkkelen ligger igjen i bilen?
Fossilbil

Tafsern

La nøkkelen ligge i bilen og trykk på av/på-knappen når du har gått ut (eventuelt få passasjeren til å gjøre det).

Om det bare er temperatur som er viktig kan du trykke på skjermen og sette på temperering før du går ut av setet. Da holder den tempen i bilen i 30 min.

Roy Aasen

Mulighet X.

https://cdon.no/accessories/sikkerhetsbeltelas-spenne-plugg-tykk-innstikkontakt-p-62589615

Sett i låsen før du løfter rumpa..så tror bilen at du er der..gjør det samme som nøkkel i bilen + trykke  på startknappen

Daniel_0007

#4
Sitat fra: Roy Aasen på søndag 08. mai 2022, klokken 19:44
Mulighet X.

https://cdon.no/accessories/sikkerhetsbeltelas-spenne-plugg-tykk-innstikkontakt-p-62589615

Sett i låsen før du løfter rumpa..så tror bilen at du er der..gjør det samme som nøkkel i bilen + trykke  på startknappen

Spørs om det funker mener tesla Bjørn måtte bruke en 5 kg pose med ris i tillegg da han skulle sove i en id3 og ha klima på om natta.

https://youtu.be/ohYhM6UyFbg
Model 3 2019 LR Rwd

knutset

Bilen er med andre ord nesten ubrukelig for posten som gjerne har et par hundre stopp der en må ut av bilen. Mulig de hadde fått endret dette ang at alt slår seg av.

02jan

Hva mener du med det ? Er jo bare å sette seg inn i bilen og kjøre (uten å vri om nøkkel eller trykke på noe knapp).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Bigdrago

Kjøremodus må velges manuelt
Android auto kobler seg opp på nytt for hver gang
Destinasjonen du hadde i waze eller google maps må tastes inn igjen
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

02jan

Jeg trenger ikke velge kjøremodus for å kjøre. Lukker opp døra setter meg inn, tramper venstre ben på brems og setter den enten i drive eller revers (D/R) avhengig om jeg skal fremover eller bakover.  Så slipper jeg opp venstre ben fra brems og tramper høyrefoten ned på fartspedalen.

- har ikke androide, men AppleCarplay mener jeg er koblet inn, forsetter å spille der den slapp i iTunes. Er ikke avhengig av navi for å kjøre, men destinasjonene kommer uansett opp med forslag om tidligere destinasjoner.

Ang. Kjøremodus var er det likt som på min tidligere BMW , dvs alltid startes i det som var satt som «normal-modus».
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Bigdrago

Ikke alle som er så enkle sjeler som deg :) flere av oss har DCC med egeninnstilt kjøremodus.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Tafsern

Sitat fra: 02jan på torsdag 09. juni 2022, klokken 16:06
Jeg trenger ikke velge kjøremodus for å kjøre. Lukker opp døra setter meg inn, tramper venstre ben på brems og setter den enten i drive eller revers (D/R) avhengig om jeg skal fremover eller bakover.  Så slipper jeg opp venstre ben fra brems og tramper høyrefoten ned på fartspedalen.

- har ikke androide, men AppleCarplay mener jeg er koblet inn, forsetter å spille der den slapp i iTunes. Er ikke avhengig av navi for å kjøre, men destinasjonene kommer uansett opp med forslag om tidligere destinasjoner.

Ang. Kjøremodus var er det likt som på min tidligere BMW , dvs alltid startes i det som var satt som «normal-modus».

Du er kul ass.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA