Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aerocaps bestilling, hvor?

Startet av Mags85, fredag 06. mai 2022, klokken 13:02

« forrige - neste »

Mags85

Hei.
Skulle ta av aerocapsene mine før hjulskifte (ikke de som bare dekker skruene, men de store) og klarte å rive av et klips, så nå får jeg den ikke til å sitte lengere.

Tenkte å bestille nye (hos tesla) men i butikken i appen så har de ikke disse som et valg? Noen som vet hvor jeg kan få tak i nye ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hideyowife

Er nok bare å ringe nærmeste Tesla butikk. Jeg kjøpte dekktrykk sensorer i Drammen og de sa rett ut at det var masse som ikke ligger tilgjengelig for kjøp i shop... Helt merkelig, men sånn er det  ;)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Handyman

Sitat fra: Hideyowife på fredag 06. mai 2022, klokken 14:16
Er nok bare å ringe nærmeste Tesla butikk. Jeg kjøpte dekktrykk sensorer i Drammen og de sa rett ut at det var masse som ikke ligger tilgjengelig for kjøp i shop... Helt merkelig, men sånn er det  ;)
Du mener vel ikke at hele Teslas delekatalog bør inn i shopen?
Er enig i at det hadde vært kjekt med BLE-ventiler, deksler til takbøyler, klips og felgkapsler osv., men et sted må de sette grensa, og Tesla har jo "keep it simple" som en ledetråd. Bare at de har en shop (til og med i appen) er jo bra.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mags85

Ringte Tesla, de har gått ut av sortemanget. Usikker om de får inn igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hideyowife

Sitat fra: Handyman på fredag 06. mai 2022, klokken 14:27
Sitat fra: Hideyowife på fredag 06. mai 2022, klokken 14:16
Er nok bare å ringe nærmeste Tesla butikk. Jeg kjøpte dekktrykk sensorer i Drammen og de sa rett ut at det var masse som ikke ligger tilgjengelig for kjøp i shop... Helt merkelig, men sånn er det  ;)
Du mener vel ikke at hele Teslas delekatalog bør inn i shopen?
Er enig i at det hadde vært kjekt med BLE-ventiler, deksler til takbøyler, klips og felgkapsler osv., men et sted må de sette grensa, og Tesla har jo "keep it simple" som en ledetråd. Bare at de har en shop (til og med i appen) er jo bra.

Nei, for all del. Men det er litt ting og tang som jeg syns er merkelig at de ikke gjør enklere tilgjengelig. Jeg merket også når sommerdekkene skulle på at disse dekslene på 2021 original felgene var veldig skjøre. Merkelig om de ikke selger kapslene på biler som er mer eller mindre er splitter nye?
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Fush

Koster nesten ingenting for disse på Finn
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Helge

Ser at Tesla antyder at disse kapslene gir om lag 5% lengre rekkevidde kontra 18" hjul uten disse kapslene?!
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Helge

#7
Ja, men jeg husker dessverre ikke om det var i manual/instruksjons dokumenter fra Tesla jeg leste det eller om det var på deres webside. Jeg ordla meg nok dessverre litt upresist for jeg mener å huske at det sto "opp til 5%" og ikke "om lag 5%"  ;)  ;D

Men med kun et lynraskt søk på nettet fant jeg i hvert fall flere 3.parts tester som bekrefter økt rekkevidde om enn ikke så mye som 5 % (hvis man ikke kjører VELDIG fort).

F.eks.: https://driveteslacanada.ca/model-3/tesla-model-3-aero-wheel-covers-actually-do-increase-range-according-to-recent-tests/

Tests at 80km/h
On average, the aero covers reduced consumption by 3.1%, equating to a boost in the range from 502km (312mi) to 518km (322mi).

Tests at 144km/h
On average, the aero covers reduced consumption by 4.5%, equating to a boost in the range from 305km (190mi) to 320km (199mi).

Omtrent det samme fant de ut hos  www.caranddriver.com og enda noen til.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA