Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fisker Ocean på Europaturné

Startet av elektro, fredag 06. mai 2022, klokken 10:20

« forrige - neste »

elektro

Så bilen i København denne uka, og jeg kunne ta på den men ikke åpne dørene. Den kommer visst snart tll Norge.

Fin bil, men den er nok litt mer kompakt enn jeg hadde håpet. Kupeen ser bra ut, men bagasjerommet er jeg mer usikker på. Det skal sies at jeg også vurderer bagasjerommet i ID.4, e-tron 55 quattro mf. som bittelitt snaut og også ble skuffet over iX. Dette er på øyemål mindre. Ellers vil jeg si at kvalitetsinntrykket av denne bilen, som antakelig ikke er bygget på fabrikken i det hele tatt, var et sted mellom Model Y og I-Pace.

Det jeg er litt spent på er støynivået i kupeen med alle vinduene som kan rulles ned. De (kule) 22-tommers hjulene er jeg i alle fall skeptisk til i så henseende. At bilen kan slå an som et litt kulere alternativ til både Volvo og Toyota og litt mer individuelt enn Tesla, med gode specs, er jeg ikke i tvil om. Men du bør ikke ha veldig mange barn og hund.. :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Chimp

Takk for rapport. Ser egentlig ut som en range rover evoque, den har også kort bagasjerom. Synd det, vil nok ikke kunne være bil 1 for oss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA