Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestille Model 3 eller S - ny vs. brukt

Startet av Gullars, mandag 02. mai 2022, klokken 12:34

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Handyman på onsdag 04. mai 2022, klokken 23:32
Enig, har solgt privat mange ganger. Har gått helt fint.
Samme her. Men når jeg selger foretrekker jeg å selge til en forhandler i stedet for privat, gitt at det ikke er stor forskjell på pris. Det har skjedd de tre siste gangene.

Den store fordelen med det er at man slipper å dille med prøvekjøring, de kommer og henter bilen med bilfrakter, og så hører man ikke mere fra de. Gitt at man er ærlig selvfølgelig.

Når det er sagt, så har jeg ikke hatt mere enn ett håndfull telefoner / meldinger fra de private jeg har solgt bil til heller, og det har hovedsaklig vært spørsmål om bruk, ikke reklamasjoner :)

På samme vis har jeg aldri hatt problemer med "nesten nye" biler jeg har kjøpt privat, det som har vært av feil har vært helt kurant å ta på garanti.

Biler utenfor garanti holder jeg meg langt unna dog...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JPM

Sitat fra: Contango på onsdag 04. mai 2022, klokken 23:42
Sitat fra: tornaldo på onsdag 04. mai 2022, klokken 23:27
Veldig ofte det å selge bil privat blir ansett som risikabelt eller vanskelig her på forumet. Selv nesten nye biler med lang garanti, noe som er litt forunderlig.
Det som er enda mer forunderlig er hvor mange som kjøper nesten ny bil under garanti heller fra forhandler enn privat. Og gjerne betaler titusenvis av kroner mer for en opplevelse av trygghet som er helt grunnløs. Tvert i mot egentlig. Jeg kjøper mye heller privat. Da vet jeg hvem eieren var og får en følelse av hva jeg kjøper.


Det der synes jeg og er rart. Skulle selge I-Pacen for en stund tilbake, og fikk null henvendelser på finn.no selv om den lå som billigst i fylket jeg bor. Satte den i kommisjon, og den ble solgt ila 10 dager, til en litt høyere pris.
Bilen hadde 2 år igjen av nybilgarantien, og jeg var 100% ærlig om steinsprutskader på lakk litt her og der.

Contango

Det var min erfaring med iPace også. Lurer på om noen biler har et publikum med høyere snobbefaktor og at det er under manges verdighet å kjøpe en bil med Windsor skinn privat ☺️ Det virker absolutt som om det omsettes hurtigere private Teslaer på Finn enn eksvs Jaguarer.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Bensinkanna

Handler heller ikke bruktbil av forhandler, men privat. Noen foretrekker tydligvis forhandler, for da jeg solgte Q7'n så lå den på finn 4 ganger for 650k uten napp. Satt den hos spectra auto og den var solgt dagen etter for 700k. Det er noe med nettverket av kunder de har som resulterer i dette.
PS: jeg får min m3 sr+ i disse dager, og er mottagelig for bud på pm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA