det var en lur ide, må få tatt oversikt over inntakskabler og tverrsnitt, dette er nytt hus (for meg) men mistenker endel er gjort fordi kabelen inn i de respektive skapene er for stusselige i tverrsnitt, men man kan jo da bare få oppgradert det evnt til ene, så større kabel til andre skapet, det er garasje/bod/rom under mye av huset, og muligheter for å koble ting via den, målerne står nå på hver sin side fysisk så langt unna man klarer få det, og det ser ut som uttak er gravd på hver sin side også.
jeg har sett på kwt forbruket ila året og konkludert med at solceller kan være gunstig siden det er snakk om relativt mange kvm med mye takhøyde, bygget på 80 tallet. En annen venn er også i samme scenario, der ble det 2 forskjellige skap med relativt store kurser, såpass store at elselskapet ikke ville levere de uten 2 forskjellige hovedsikringer, og han må også betale effekttariff p.ga. sikringsstørrelse.
Invertere med 2 separate AC outputs hadde løst mye? (og sikkert også skapt andre problemer)
Jeg liker gadgets, solcelle faller litt under dette, og tanken på å produsere egen kraft er litt lokkende og føles riktig. Hjelper også at fler av takene også er meget egnet.