Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

tanklokk

Startet av Tangosierra, tirsdag 09. april 2019, klokken 18:17

« forrige - neste »

Rolf E.

Nå sliter jeg med samme problem. Lokket til ladekontakten henger og slenger. Dvs. at det ikke lukker skikkelig. Jeg kan se at fjæra henger løs på armen som lokket er festet på, men jeg kommer ikke til verken med fingre eller verktøy.
Jeg var innom hos Møller Forus, men de vil ikke gi noen råd eller veiledning angående fiksing av problemet, de vil bare selge meg et nytt lokk. "En mekaniker opplyste at: "Du må ut med hele dritten".
Lokk med lakkering og montering er antydet å koste ca. kr. 5000,-, og da er det veldig fristende å prøve å fikse selv.
Problemet mitt er hvordan jeg skal klare å få ut plasthuset som sitter rundt ladekontakten og som lokket er festet til. Det er en gummipakning mellom huset og karosseriet og en gummipakning mellom huset og ladekontakten og da regner jeg med at hele huset med luke kan tas ut uten å gjøre noe med kontakten.
Jeg ser at det er flere som har gjort dette, men forstår ikke hvordan jeg skal få dette til.
Er det noen som kan gi en forklaring? Jeg har forsøkt litt med et skrujern, men delene sitter helt fast og jeg tør ikke bruke for mye makt.
Jeg kjører VW e-up og Mitsubishi Outlander PHEV

aageaasved

du må faktisk bruke mye makt .

Urs4_2008

Hei, er det noen som har et bilde av hvordan fjæra skal festes mellom tanklokket og resten?
VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA