Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.5 og ID.5 GTX er i Norge

Startet av Barcelona, torsdag 28. april 2022, klokken 09:16

« forrige - neste »

Barcelona

Sånn til info, så var jeg i kontakt med Møller Trondheim i fbm med en annen sak idag, og de nevnte i forbifarten at den nye ID.5 og ID.5 GTX var ankommet Oslo, og planlagt presentasjon var satt til 12 mai.

Dette blir spennende hvis det stemmer :-)

Tesla1


jan-c

Sitat fra: Barcelona på torsdag 28. april 2022, klokken 09:16
.....
Dette blir spennende hvis det stemmer :-)
Ser ut som du har rett :) Sitat fra vw.no: "Lanseringen av den nye ID.5 GTX nærmer seg. Fra 12. mai er vårt nyeste medlem i ID.-familien tilgjengelig for prøvekjøring hos din nærmeste Volkswagen-forhandler".
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

e-Stig

Sitat fra: jan-c på fredag 29. april 2022, klokken 23:02
Sitat fra: Barcelona på torsdag 28. april 2022, klokken 09:16Dette blir spennende hvis det stemmer :-)
Ser ut som du har rett :) Sitat fra vw.no: "Lanseringen av den nye ID.5 GTX nærmer seg. Fra 12. mai er vårt nyeste medlem i ID.-familien tilgjengelig for prøvekjøring hos din nærmeste Volkswagen-forhandler".

Denne må prøves - og ikke minst ses nøyere på. Går ut fra at den oppleves forholdsvis likt ID.4 GTX. Den hadde vi på lån rett etter påske. Hadde den i to dager og fikk prøvd den i ulike situasjoner. For meg var det overraskende at den føltes ut som en stor bil. Ikke helt optimalt for kona, som ofte parkerer i bysentrum og er vant til e-Golf.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

daktari

Nå har spesielt 2wd ekstrem bra svingradius, så for oss oppleves den utrolig kjekk i trange parkeingshus.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA