Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer det Kina-Y denne våren?

Startet av Grenadier, søndag 24. april 2022, klokken 23:25

« forrige - neste »

Grenadier

Vi bestilte en Y i mars. Estimert levering var mai. Siden har jeg ikke hørt noe fra Tesla.

Ser at med bestilling av den samme farge/felg-komboen nå, så er estimert levering i oktober (midnight grey, 20» felger)

Betyr dette at leveransen denne våren er utsolgt, eller at det ikke kommer noen Kina-Y i det hele tatt nå denne våren pga lock-down i Shanghai?

Må dessverre spørre her, for Tesla får jeg ikke tak i   >:(

turfsurf

Kommer det biler fra Shanghai kommer de i slutten av mai eller juni / tidlig juli, så du må nok smøre deg med tålmodighet. Ingen vet før det begynner å matches opp med VIN på kontoene til folk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Paleinarj

Bestilte selv 15. mars. Pratet med tesla på fredag. De sa at min var flyttet fra mai til juni

ViktorS

Må ta en telefon til de jeg også. Står enda Mai på min også, som ble bestilt i starten av april.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Diravi

Jeg har fått beskjed om at jeg får bil i juni fra Kina. Regner med at det er beste anslag per nå og at det i verste fall kan bikke over i juli.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

ViktorS

Sitat fra: Diravi på mandag 25. april 2022, klokken 23:05
Jeg har fått beskjed om at jeg får bil i juni fra Kina. Regner med at det er beste anslag per nå og at det i verste fall kan bikke over i juli.

Snakka med en hyggelig kar hos tesla i går. Bestillingen min (fra starten av April) står åpen ennå, ikke fått noe VIN-nummer. Men han mente at det nok ville bli Juni før bil er klar.

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

flangvik

Snakket med Tesla Sarpsborg i går, dette var responsen


Er det slik at du fortsatt venter på Long Range fra Tyskland? Jeg ser sist logg står oppført som det.

Disse har vi ikke fått noen indikasjoner på når blir produsert der.

Dersom du er åpen for Kina modell er det forventet en større levering i Juni. (Det jobbes med et nytt system som skal speile riktig levering i appen – pr nå er nok ikke denne oppdatert).
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

ViktorS

Sitat fra: flangvik på fredag 13. mai 2022, klokken 11:42
Snakket med Tesla Sarpsborg i går, dette var responsen


Er det slik at du fortsatt venter på Long Range fra Tyskland? Jeg ser sist logg står oppført som det.

Disse har vi ikke fått noen indikasjoner på når blir produsert der.

Dersom du er åpen for Kina modell er det forventet en større levering i Juni. (Det jobbes med et nytt system som skal speile riktig levering i appen – pr nå er nok ikke denne oppdatert).


Ut i fra ordlyden, ser det jo ut som at det er tilgjengelige biler på vei hit, med ankomst juni. Så med andre ord BURDE min hvite med svart interiør og 20" felg være på en båt på vei hit nå 😂
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA