Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: elektro på onsdag 09. november 2022, klokken 07:12
Er rimelig lei hele dette bonus-opplegget til Circle K. Og det at de ikke samarbeider med noen roaming operatører. Riktig nok kan man ofte lade his IONITY og Tesla ved deres stasjoner, men likevel..
Nå åpner jo Circle K straks opp for roaming mot ELTON etter at de har kjøpt 50% av ELTON fra Schibsted.
Jeg vil tro at dette betyr at de vil åpne for andre roaming operatører også nå, de skal jo satse en god del på utbygging utenfor Norge også og EU skal jo ha tvungen roaming om en stund.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/schibsteds-elbil-app-far-circle-k-inn-som-investor-en-gamechanger-for-elbil-eiere?publisherId=17847482&releaseId=17942000&lang=no

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/2B8dAG/circle-k-lading-legges-til-i-elton

Sitat fra: elektro på onsdag 09. november 2022, klokken 07:12
Angående kaffekoppen; Husk at de tilbyr denne for å tjene mer penger. Det er ikke veldedighet. :)
Nei, kaffekoppen er ikke veldedighet men test av din viljestyrke, haha.
Det lukter noe aldeles forj... deilig av nybakte boller og andre godsaker inne på disse energistasjonene og det er ikke kompatibelt med mitt mål om å gå ned 10 kilo på 6 måneder for å si det sånn...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ingeniøren

Registrerte kredittkortet på Cirkle K Extra i går. Stakk innom den lokale "Tanken" i dag - de hadde ikke registrert det...., så noen kopp ble det ikke. Får prøve igjen om en stund....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Moggen

"Nå åpner jo Circle K straks opp for roaming mot ELTON etter at de har kjøpt 50% av ELTON fra Schibsted.
Jeg vil tro at dette betyr at de vil åpne for andre roaming operatører også nå, de skal jo satse en god del på utbygging utenfor Norge også og EU skal jo ha tvungen roaming om en stund."

Helt fascinerande hvor mye tid, penger og apper som blir brukt til dette nonsens. I mellomtiden må man skaffe seg en bil med nok rekkevidde slik at man trenger å forhålde seg til denne galskapen minst mulig.
Jaja noen energiselskap og startups skal jakta riskkapital, elbil, apps og betalløsinger er jo "high tech". Førr eller senere er festen over, de lander på jorden, og vi kan endelig betale med kort.

syklisten

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 09. november 2022, klokken 15:17
Registrerte kredittkortet på Cirkle K Extra i går. Stakk innom den lokale "Tanken" i dag - de hadde ikke registrert det...., så noen kopp ble det ikke. Får prøve igjen om en stund....

Jeg gjorde det samme, men det kortet som er tilknyttet Extra må aktiveres først. Det vil si at det må benyttes for å tanke eller lade en gang, deretter skulle det automatisk bli aktivert.

Ingeniøren

Sitat fra: syklisten på torsdag 10. november 2022, klokken 07:52
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 09. november 2022, klokken 15:17
Registrerte kredittkortet på Cirkle K Extra i går. Stakk innom den lokale "Tanken" i dag - de hadde ikke registrert det...., så noen kopp ble det ikke. Får prøve igjen om en stund....

Jeg gjorde det samme, men det kortet som er tilknyttet Extra må aktiveres først. Det vil si at det må benyttes for å tanke eller lade en gang, deretter skulle det automatisk bli aktivert.

Ok, om jeg kjøper en bolle og betaler med kortet så er jeg good to go... :)

Hun som sto i butikken bare jobbet der og ante ingen ting om kampanjen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

syklisten

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 10. november 2022, klokken 08:19

Ok, om jeg kjøper en bolle og betaler med kortet så er jeg good to go... :)

Hun som sto i butikken bare jobbet der og ante ingen ting om kampanjen...

Jeg tolket det som at man måtte tanke eller lade, men det er mulig et kjøp inne i butikken fungerer like bra.

Albedo

Sitat fra: syklisten på torsdag 10. november 2022, klokken 08:29
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 10. november 2022, klokken 08:19

Ok, om jeg kjøper en bolle og betaler med kortet så er jeg good to go... :)

Hun som sto i butikken bare jobbet der og ante ingen ting om kampanjen...

Jeg tolket det som at man måtte tanke eller lade, men det er mulig et kjøp inne i butikken fungerer like bra.

Kan bekrefte at det holder fint med kjøp. Jeg kjøpte en is igår og fikk registrert kortet da. Og han som stod der sa da uoppfordret at da kunne jeg få en gratis kopp :)

Ingeniøren

Lastet ned Circle K app og registrerte kortet. I dag fikk jeg sms og nå vil de gi meg en gratis bolle og kaffe i pappkrus. Intet om Kaffekoppen for 2023  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

orodreth

Jeg var registrert som circle K extra kunde alt og hadde samme betalingskort i lade appen. Når jeg gikk inn på circle K appen og trykket på extra stod koppen til 0kr der under "mine tilbud".
Dro innom stasjonen og fikk gratis kopp måtte bare putte kortet mitt som circle k extra var registrert på i kortleseren.

Tenkte å se om samboer kunne få en også så lagde både circle k extra og ladeapp konto på henne men får ikke opp koppen til 0kr under mine tilbud på hennes app =/

Arha

Er det flere enn meg som ikke får ladet med Elbilforeningsbrikka hos Circle K?  Har prøvd å lade på to forskjellige stasjoner, men måtte bruke appen begge steder da laderen ikke godtok brikka.  Prøvde også å fjerne og legge inn brikkenummeret på nytt uten at dette hjalp.  Når jeg trykket "lagre"etter å ha lagt inn brikkenummeret, så jeg at nummeret ble endret av en eller annen grunn.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ingeniøren

Innom i dag og nå var alt på plass, Cirkel K Extra formelig lyste mot meg nå jeg stappa kortet. Ble bolle, kaffe og kopp for 2023. Utlegg 0 kr  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Står kaffekopp kr 0,- hos meg i appen også.
Da blir det stopp på den lokale Circle K stasjonen ila helgen  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Vidar_S

Kan vi da konkludere med at Circle K ikke (lengre) er på ville veier siden de er på vei inn i en "felles" betalingsløsning (Elton + mukilgens andre) samt gir gratis kaffe til elbileiere? Eller skal det mer til for å snu opinionen? :)

RJK

Sitat fra: Vidar_S på lørdag 12. november 2022, klokken 12:30
Kan vi da konkludere med at Circle K ikke (lengre) er på ville veier siden de er på vei inn i en "felles" betalingsløsning (Elton + mukilgens andre) samt gir gratis kaffe til elbileiere? Eller skal det mer til for å snu opinionen? :)
Brød og sirkus var visst Cæsar sin oppskrift. Kaffekoppen, kaffe og bolle, må vel tilsvare sirkus i dette tilfellet, siden folk ikke skrek av sult.

;)

Var jo tydeligvis en "perfekt avsporing", da ladeproblematikken ikke nødvendigvis er løst. F.eks. Ionityladerne ved Circle K Dal er vist fremdeles "in progress", om de ikke er kommet i orden siden onsdag kveld. Men siden det har tatt noen tid fra de startet jobben, så er jeg skeptisk til om dette er blitt løst på de to-tre siste dagene...

Er riktignok Ionity som styrer der, og sånn sett ikke Circle K som knoter. :)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hakotorg

Nja. For min del er Circle K en av de dyreste leverandørene, så en kaffikopp til noen hundre kroner hjelper ikke så mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA