Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

carwings

Startet av arnejorg1, tirsdag 11. september 2012, klokken 19:01

« forrige - neste »

arnejorg1

Har problemer med å aktivere carwings. Jeg startet med dette for 3 dager siden. Og har mottat en e-post.

SitatDu har registrert deg på Nissan CARWINGS.

For å komplettere Nissan CARWINGS-aktiveringen, må du vennligst logg deg på din Nissan LEAF ved bruk av bruker-ID og passord som du valgte under registreringsprosessen.
Du må vente i minst 2 timer før du gjør det.

1. Trykk på MENY
2. Velg "CARWINGS"
3. Velg "Innstillinger for CARWINGS"
4. Velg "Sikkerhetsinnstillinger"
5. Oppgi din bruker-ID.
6. Oppgi ditt passord
7. Velg "Aktiver sikkerhetsinnstillinger"

Er dette den eneste e-posten man får? når jeg logger meg inn på you+nissan står det.
SitatAktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført.
Vennligst prøv igjen senere etter å ha mottatt e-post med bekreftelse om aktivering av din CARWINGS.

Oppskriften ovenfor stemmer jo ikke overens med det jeg finner på denne siden. (sikkert ikke riktig e-post)
Mulig jeg er dum som ikke skjønner dette, men spør allikevel for og prøve og få dette til og fungere.  ???
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Trond Arve

Synes å huske at det er en-eller-annen knapp i menysystemet som må trykkes på, som jeg måtte lete litt etter?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

TrondR

Eneste eposten ja...

Du må følge instruksjonene i eposten på menysystemet i bilen før registreringen er ferdig. Først da funker you+nissan.
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

arnejorg1

da kjente jeg igjen dette på menysystemet i bilen, men får opp "no service" etter og ha prøvd og kople til. Må det være 3g dekning for at dette skal gå?
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

TrondR

Må vel ha 3G-dekning ja. Eller kanskje forhandler har glemt å putte inn et sim-kort?  ;D
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

emphezis

Sitat fra: TrondR på onsdag 12. september 2012, klokken 17:16
Må vel ha 3G-dekning ja. Eller kanskje forhandler har glemt å putte inn et sim-kort?  ;D

3G-dekning kan vel ikke være nødvendig?! Må jo holde lenge med dataforbindelse.. om det er EDGE, 4G eller 3G kan vel ikke spille noen rolle...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Rio

Sitat fra: emphezis på onsdag 12. september 2012, klokken 17:36
Sitat fra: TrondR på onsdag 12. september 2012, klokken 17:16

3G-dekning kan vel ikke være nødvendig?! Må jo holde lenge med dataforbindelse.. om det er EDGE, 4G eller 3G kan vel ikke spille noen rolle...

Ja, det holder med en dataforbindelse, men om man får en dataforbindelse avhenger jo av om det er 2G og/eller 3G dekning i området, og om GSM-modulen har 2G (850, 900, 1800, 1900 MHz) og eller UMTS/3G (2.1 GHz) dekning.

UMTS-båndet er det eneste som er internasjonalt - hvis ikke må mobilen være quad-band (noe jeg antar den er.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

arnejorg1

Prøvde igjen i dag uten resultat. Jeg gir snart opp hele greia. Har ikke så mye bruk for carwings uansett

hertugen

Ring Nissan kundeservice, det gjorde jeg.
Fikk god hjelp av en trivelig dame.
Bare trykk på bli ringt opp knappen på Nissan.no

Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA