Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mypace lading virker ikke lengre

Startet av Bøvelen, søndag 17. april 2022, klokken 20:10

« forrige - neste »

Bøvelen

Har alltid brukt mypace til å lade. Stiller inn feks 22:00 - 06:00 og alt har fungert perfekt. Satt opp til å stoppe på 80%
Men. I det siste har plutselig easee-appen tatt over showet. Den starter å lade med en gang laderen plugges i. Jeg har ikke brukt easee-appen på over 1 år og ikke gjort noen innstillinger what so ever der. Den har bare plutselig begynt å bestemme ALT. Jeg ønsker gjerne å fortsette å bruke mypace da jeg liker å stoppe på 80% til vanlig siden alle "batterieksperter" anbefaler dette. Jeg lader seff til 100% av og til, feks når jeg skal på langtur.
Noen som tror de vet hvorfor easee overstyrer mypace?

Maxwell_400

Sitat fra: Bøvelen på søndag 17. april 2022, klokken 20:10
Har alltid brukt mypace til å lade. Stiller inn feks 22:00 - 06:00 og alt har fungert perfekt. Satt opp til å stoppe på 80%
Men. I det siste har plutselig easee-appen tatt over showet. Den starter å lade med en gang laderen plugges i. Jeg har ikke brukt easee-appen på over 1 år og ikke gjort noen innstillinger what so ever der. Den har bare plutselig begynt å bestemme ALT. Jeg ønsker gjerne å fortsette å bruke mypace da jeg liker å stoppe på 80% til vanlig siden alle "batterieksperter" anbefaler dette. Jeg lader seff til 100% av og til, feks når jeg skal på langtur.
Noen som tror de vet hvorfor easee overstyrer mypace?

Det er to forskjellige ting, easee er gjennom en server som snakker med Jaguar, mens mypace snakker direkte med Jaguar via telefonen. Hvis du ikke får til å slå av easee så er det bare å skifte passord på icontrol, da får ikke easee kontakt.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Det er nå ikke mere to forskjellige ting enn at både MyPace/mobilen din og Easee-løsningen kommuniserer med API'ene hos Jaguar, som igjen styrer bilen.

Dersom du ikke har slettet koblingen i Easee mot Jaguar (incontrol bruker/passord) så vil den kunne overstyre andre applikasjoner som også kommuniserer mot Jaguars tjenester.
Samme har flere opplevd med Jedlix hvor det ikke er nok å slette app'en fra telefonen, du må først nullstille/slette kontoen din der...

Ingeniøren

#3
Det siste kan jeg underskrive på ..:). WattCat begynte tilsynelatende å oppføre seg rart og pause lading, men det var den serverbaserte Jedlix som styrte ladingen selv om App'n var avinstallert. Nå har jeg begge på mobilen og de fungere greit sammen.

Ellers har du vel det samme med Tibber, som fungere på en liknende måte som Jedlix samt at begge støtter Easee sine ladebokser og snakker sammen direkte, så her skal man holde tunga rett i munnen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bøvelen

Har skiftet passord på incontrol, men easee er fremdeles like sjefete.
Merk at dette er noe som helt plutselig ble et problem. Har brukt mypace tilfredstillende i lang tid parallellt med at easee-appen har vært på telefonen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA