Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

3/Y med 2 skjermer er på vei?

Startet av Motorwatt, lørdag 16. april 2022, klokken 22:01

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Daniel_0007

Tviler på det, er vel samme kretskortet som brukes i s og x
Model 3 2019 LR Rwd

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Forskjellen i tykkelse på MCU2 og MCU3 viser jo litt forskjellen på strømforbruker mellom de to forskjellige løsningene. Det er vel nettopp derfor retrofit fra MCU2 til MCU3 heller ikke blir mulig...

Hvis jeg skal gjette tenker jeg nok at 3/Y etterhvert kommer til å få skjerm for 2. seterad slik nye S/X har.
Tesla Model 3 Long Range

Autowinder

Sitat fra: HKS på lørdag 16. april 2022, klokken 22:48
Hvis jeg skal gjette tenker jeg nok at 3/Y etterhvert kommer til å få skjerm for 2. seterad slik nye S/X har.
Tviler på det. Det blir ikke med det første da det er en stor kostnadsdriver. Men det kan bli koblet til en HUD om markedsandelene krever det.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

HKS

Sitat fra: Autowinder på søndag 17. april 2022, klokken 14:48
Sitat fra: HKS på lørdag 16. april 2022, klokken 22:48
Hvis jeg skal gjette tenker jeg nok at 3/Y etterhvert kommer til å få skjerm for 2. seterad slik nye S/X har.
Tviler på det. Det blir ikke med det første da det er en stor kostnadsdriver. Men det kan bli koblet til en HUD om markedsandelene krever det.
Tja... Robo-taxi er jo fremtiden i følge Tesla, og, derfor underholdning til passasjerene...
Har ikke tro på HUD på noen Tesla i overskuelig fremtid, da hadde det kommet på refresh S/X.
Tesla Model 3 Long Range

JorEl

Sitat fra: HKS på lørdag 16. april 2022, klokken 22:48
Forskjellen i tykkelse på MCU2 og MCU3 viser jo litt forskjellen på strømforbruker mellom de to forskjellige løsningene. Det er vel nettopp derfor retrofit fra MCU2 til MCU3 heller ikke blir mulig...
Hadde trodd at nyere hardware, brukte mindre støm? Men vet lite om forskjellene mellom MCU2 og 3:)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Enig i de som tenker at dette er for underholding (og klimastyring) for 2.rad, det er jo helt i Teslas filosofi. HUD er jo unødvendig med selvstyrende biler :P
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Er det noen klimastyring annet enn varmeseter bak i 3/Y?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

På vår 3 er det vel bare varmeseter bak, og kan ikke huske at det var noe mer på Y-ern vår heller, men kanskje det kommer?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

#10
Det er jo ventiler i midtkonsollen og under setene. Disse kan reguleres separat.
Edit: Kun ventilene i midtkonsollen styres separat. De under setene følger luft til bena foran.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Sitat fra: kodax på mandag 18. april 2022, klokken 00:11
HUD er jo unødvendig med selvstyrende biler :P
Joda, om alle bilene har FSD som default og ikke tilvalg. Dessuten må det være lov å kjøre selv endel år fremover...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

kodax

Sitat fra: Handyman på mandag 18. april 2022, klokken 01:03
Det er jo ventiler i midtkonsollen og under setene. Disse kan reguleres separat.
Edit: Kun ventilene i midtkonsollen styres separat. De under setene følger luft til bena foran.
Ventilene i midtkonsollen kan ikke styres fra skjermen, som vel er det vi diskuterer her.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på torsdag 28. april 2022, klokken 23:26
Sitat fra: Handyman på mandag 18. april 2022, klokken 01:03
Det er jo ventiler i midtkonsollen og under setene. Disse kan reguleres separat.
Edit: Kun ventilene i midtkonsollen styres separat. De under setene følger luft til bena foran.
Ventilene i midtkonsollen kan ikke styres fra skjermen, som vel er det vi diskuterer her.
De kan kun åpnes og stenges og fra skjermen. Du tenkte kanskje på separat styring av temp og hastighet mm.?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Jaggu kan man slå klima av/på på skjermen i 3-ern, det har jeg ikke sett før. (Ikke ofte jeg kjører den med noen bak:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA