Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Contango

Er neppe noen krise. Har fremdeles VIN i kildekoden. Har sikkert du også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Tin

Sitat fra: Contango på lørdag 11. juni 2022, klokken 14:06
Er neppe noen krise. Har fremdeles VIN i kildekoden. Har sikkert du også.

Samme her. Mange av oss :). Satser på at den kommer om en drøy uke...

Bjeholm68

Sitat fra: Tin på lørdag 11. juni 2022, klokken 20:38
Sitat fra: Contango på lørdag 11. juni 2022, klokken 14:06
Er neppe noen krise. Har fremdeles VIN i kildekoden. Har sikkert du også.

Samme her. Mange av oss :). Satser på at den kommer om en drøy uke...

Her også. Regner med ny oppdatering over helgen.

Bjeholm68

Sitat fra: Bjeholm68 på lørdag 11. juni 2022, klokken 20:53
Sitat fra: Tin på lørdag 11. juni 2022, klokken 20:38
Sitat fra: Contango på lørdag 11. juni 2022, klokken 14:06
Er neppe noen krise. Har fremdeles VIN i kildekoden. Har sikkert du også.

Samme her. Mange av oss :). Satser på at den kommer om en drøy uke...

Her også. Regner med ny oppdatering over helgen.

I dag har estimert levering kommet tilbake: 14.-30. juni nå.

Stjernemix

Jeg er litt i tenkeboksen. Min står på vent til 4 juli i følge appen (som endelig viser dette). Jeg kan trykke klar og muligens få en kjerre denne runda. Hvem vet.

Alternativt kan jeg vente til det utløper 4 juli og få bil når noe dukker opp i fremtiden. Kanskje blir hengerfeste inkludert? Eventuelt får jeg tilbud om en bil som ingen i juni ville ha en uke uti juli...

Hva ville dere gjort? Eneste hasten jeg har er moms.

olem98

Bestilte blå/hvit med 19 tommere 13. mai med forventet levering september-november.
Fikk dato litt senere 16. september - 31. oktober, men i dag ble det oppdatert til 1. desember - 15. januar..
Krysser fingrene for levering før nyttår og moms :D
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

oyvindNO

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 14. juni 2022, klokken 14:08
Da ble de ikke gratis hengerfeste for oss som bestilte før prisstigning. SMS i dag:
SitatTesla-oppdatering: Du kan nå få levert din Model Y med hengerfeste montert - noe som gir mulighet til å trekke opptil 1 600 kg. Kostnaden for å legge til hengerfeste er kr. 10.000 . Vennligst svar 'JA' på denne SMSen innen to dager hvis du ønsker å oppdatere bestillingen din. Du mottar en bekreftelse på e-post når oppdateringen er gjennomført.

Kanskje bare en måte og prøve å få betalt på om alle uansett kommer med hengerfeste? Påvirker dette levering mon tro?

ndrsone

Sitat fra: oyvindNO på tirsdag 14. juni 2022, klokken 14:12
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 14. juni 2022, klokken 14:08
Da ble de ikke gratis hengerfeste for oss som bestilte før prisstigning. SMS i dag:
SitatTesla-oppdatering: Du kan nå få levert din Model Y med hengerfeste montert - noe som gir mulighet til å trekke opptil 1 600 kg. Kostnaden for å legge til hengerfeste er kr. 10.000 . Vennligst svar 'JA' på denne SMSen innen to dager hvis du ønsker å oppdatere bestillingen din. Du mottar en bekreftelse på e-post når oppdateringen er gjennomført.

Kanskje bare en måte og prøve å få betalt på om alle uansett kommer med hengerfeste? Påvirker dette levering mon tro?

Dette lurer jeg også på, fikk samme melding.

tornaldo

Jeg har flere i bestilling, både bil med og uten VIN. Aner ikke hvilken bil det gjelder.

Dere andre som har fått melding, har dere bil med VIN og levering i slutten av juni, eller er det på bestillinger uten VIN og neste kvartal?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ndrsone

#219
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 14. juni 2022, klokken 14:26
Jeg har flere i bestilling, både bil med og uten VIN. Aner ikke hvilken bil det gjelder.

Dere andre som har fått melding, har dere bil med VIN og levering i slutten av juni, eller er det på bestillinger uten VIN og neste kvartal?

Jeg har ikke VIN, bestilte i midten av April og har estimert levering Sept08-Okt23. Hvit, 20", sort inventar.

TheRealCoinman

Sitat fra: oyvindNO på tirsdag 14. juni 2022, klokken 14:12
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 14. juni 2022, klokken 14:08
Da ble de ikke gratis hengerfeste for oss som bestilte før prisstigning. SMS i dag:
SitatTesla-oppdatering: Du kan nå få levert din Model Y med hengerfeste montert - noe som gir mulighet til å trekke opptil 1 600 kg. Kostnaden for å legge til hengerfeste er kr. 10.000 . Vennligst svar 'JA' på denne SMSen innen to dager hvis du ønsker å oppdatere bestillingen din. Du mottar en bekreftelse på e-post når oppdateringen er gjennomført.

Kanskje bare en måte og prøve å få betalt på om alle uansett kommer med hengerfeste? Påvirker dette levering mon tro?

Det var akkurat det jeg også mistenkte. Har estimert levering 28-30 Juni, har ikke fått den SMS enda. Jeg svarer NEI, så kan jeg eventuelt bestille h.feste i etterkant.  ;) Oppdaterer når jeg har fått levert.

Foremost

Bestilte også i april, med forventet levering i sep/okt, men har ikke fått den SMS.

ndrsone

Kan ikke si Tesla kundeopplevelse får 5 stjerner så langt, og jeg har ikke fått bilen engang.

Prøver å kontakte de etter meldingen om hengerfeste, siden jeg lurer på om jeg risikerer lengre leveringstid dersom jeg sier ja. Kun ringetone i 15 minutter to ganger nå, ingen kø system eller info på når/om jeg når igjennom. Skjerpings.

erikaak

Sitat fra: ndrsone på onsdag 15. juni 2022, klokken 08:34
Kan ikke si Tesla kundeopplevelse får 5 stjerner så langt, og jeg har ikke fått bilen engang.

Prøver å kontakte de etter meldingen om hengerfeste, siden jeg lurer på om jeg risikerer lengre leveringstid dersom jeg sier ja. Kun ringetone i 15 minutter to ganger nå, ingen kø system eller info på når/om jeg når igjennom. Skjerpings.

Forståelse for frustrasjonen! Informer oss andre når du evt får svar da, er du snill :)
Sitter i samme båt selv. Bestilt 12.mars, "Mai" som levering lenge, nå "August 30 - Oktober 14". Trøndelag.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

TeslaSY

Hei,
dere som har estimert levering 20-30 juni, har noen fått levering bekreftelse eller selve levering ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA