Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

ViktorS

Ikke helt klar for å vente til slutten av året når estimert levering ved bestilling var mai haha. Menmen.

Har nov-des som estimert hos meg nå, men ikke fått vin enda ø.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Thob

Merkelige greier. Lurer på hvor neste kvartals produksjon tar veien? Ikke til Europa ihvertfall. Har lurt på å heller gå fot en YP men ser at leveringstider også der har blitt forskjøvet så da er ikke det noe poeng heller


AUK

Det forventes vel ikke at de som har estimert levering i juni/juli skal endres betydelig heller.

ViktorS

Sitat fra: AUK på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:37
Det forventes vel ikke at de som har estimert levering i juni/juli skal endres betydelig heller.

Hadde håpet det kunne gjelde for oss med estimert i mai også 😂 ble byttet til nov/desember.
Håper at dette er en error en eller annen plass.

Får bare vente å se :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ndrsone

Sitat fra: ViktorS på fredag 03. juni 2022, klokken 00:16
Sitat fra: AUK på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:37
Det forventes vel ikke at de som har estimert levering i juni/juli skal endres betydelig heller.

Hadde håpet det kunne gjelde for oss med estimert i mai også 😂 ble byttet til nov/desember.
Håper at dette er en error en eller annen plass.

Får bare vente å se :)

Jeg fikk estimert Juli, og flyttet til Nov/Desember :-(
Snakket med de på support (chatten) og de sa det var en feil i systemet og at man kan se bort i fra denne datoen, men nå er jeg ikke så sikker på at det stemmer lenger. Rart hvordan man får ulike beskjeder avhengig av hvem man kontakter i Tesla.
Nå får man vel bare håpe man får den i ÅR tenker jeg, slik at man ikke ryker på en MVA smell.

marsetbor

Hos meg forsvant estimatet, og jeg har ikke fått nytt. Jeg bestille 9. mai, med estimert levering i august. Hvit/svart med 20 tommers felger.
Tesla Model Y 2023

larsbanan89

Jeg har bestilt via leasingselskap, så ser ikke info selv - men jeg fikk i dag beskjed om at de har fått bekreftet levering i Juni (slutten av måneden). Rød/Sort, LR, 19". Bestilt medio Mars.
Blir spennende å se om den dukker opp  :laugh:

HelgeEgil

Er det noen med VIN som har fått utsatt levering til høsten? Jeg har VIN m/juni-utlevering, og sitter spent og venter på om den holder.

tornaldo

Hvis man har fått VIN, er bilen på vei, og utleveres så snart de kan. De utsetter ikke levering til høsten, selv om de ikke rekker før juli.

Eller spør du om man kan få utsatt levering til høsten på eget initiativ, selv om man har fått VIN? Da er svaret ja.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Johsti

Noen som vet om det går an søke etter på VIN på de skipene som er på veg nå?

HS

Sitat fra: tornaldo på fredag 03. juni 2022, klokken 11:42
Hvis man har fått VIN, er bilen på vei, og utleveres så snart de kan. De utsetter ikke levering til høsten, selv om de ikke rekker før juli.

Eller spør du om man kan få utsatt levering til høsten på eget initiativ, selv om man har fått VIN? Da er svaret ja.
Ja så man kan bare ringe til nærmeste leveringsted og si at man ønsker levering i september?
Tesla MYLR- 2022

ViktorS

Sitat fra: HS på fredag 03. juni 2022, klokken 14:51
Sitat fra: tornaldo på fredag 03. juni 2022, klokken 11:42
Hvis man har fått VIN, er bilen på vei, og utleveres så snart de kan. De utsetter ikke levering til høsten, selv om de ikke rekker før juli.

Eller spør du om man kan få utsatt levering til høsten på eget initiativ, selv om man har fått VIN? Da er svaret ja.
Ja så man kan bare ringe til nærmeste leveringsted og si at man ønsker levering i september?

Hvis du plages med å få bil for tidlig, kan vi alltids bytte altså :p
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

HelgeEgil

La meg bare få presisere at det var frykt for utsettelse, og ikke snarlig utlevering, som gjorde at jeg spurte  :laugh:

TheRealCoinman

Når en får estimat så tidlig, altså 3–18 Juni så kan det virke som der skjer noe vi ikke vet. Kan ikke forstå at de bilene som er på en av de 4 skipene på kartet skal være klar for levering om 1-2 uker. Kan det være PROMETHEUS LEADER som ankommer Drammen 05.06 fra singapore er Teslaskip?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA