Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Foremost

Bestilte mot slutten av april.

Beregnet levering har i dag endret seg fra september til October 29 - December 13.

Dek

Bestilte 6/3 hvit med sort int. 20 tommere est. lev Mai ble endret nå til 5/10 - 19/11


Bungk

Sitat fra: Dek på onsdag 01. juni 2022, klokken 15:57
Bestilte 6/3 hvit med sort int. 20 tommere est. lev Mai ble endret nå til 5/10 - 19/11

Helt merkelig, de har jo bommet totalt på leveringstid mtp. felgvalg! Jeg har bestilt samme bil, en uke etter deg, men med 19". Her står levering fortsatt 6/7-9/7. Dette til tross for at bilen ved bestillingstidspunkt egentlig skulle komme raskere med 20".

erh

Jeg og bestillte tidlig i mars, hvit/svart med 20" for å få levering i mai. Det er nå endret til 12 okt.- 26.nov.

erikaak

Sitat fra: emurof på tirsdag 31. mai 2022, klokken 14:39
Sitat fra: erikaak på mandag 30. mai 2022, klokken 10:52Må si jeg føler meg litt lurt, da jeg bestilte og betalte ekstra for 20-tommere for å sikre meg tidligere levering. Nå spøker det for juni og levering antas å bli juli eller august.

Skal du ta levering på Østlandet da? Eller bor du et annet sted? Det vil eventuelt kunne forklare det.

Skal ta levering i Trondheim, men tror ikke det hadde endret stort. Fikk nettopp ny status i dag: fra "Mai 2022" til "Oktober 16 - November 30".  Da ble det sommerferie i 14 år gammel MB E-klasse! Funker som fjell den, men hadde gledet meg til ferietur i nybil... :'(
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Thob

Jeg bestilte i aug 21, men utsatte levering før jul og i mars. Ville ha den nå til sommeren men ny lev.tid okt-nok😭 hvit med 20 toms. Elendige greier!

AUK

Så alle som fulgte anvisningene for å få bilen tidligst mulig får bilen senest mulig. Greit. De bilene bør ha hengerfeste fra fabrikk.

ndrsone

Snakket akkurat med Tesla på chatten, og det er visst feil i systemet. Jeg kunne foreløpig se bort ifra det oppdaterte estimatet. Sier seg selv egentlig, når du får kortere leveringstid ved å legge inn en helt ny bestilling som er akkurat lik.

jeey

Før vi går i vinkel her så tenker jeg at vi må ta høyde for at dette er en placeholder dato.

Forrige estimat vi hadde er utløpt og ny dato er samme tidspunkt de bruker på nybestillinger.
Så tipper siden de ikke har noe konkret å gi av dato så er det et default tidspunkt som står nå.

Greit å ta en avsjekk med kontaktperson på bestillingen tenker jeg.


ViktorS

Fikk endelig dato på min bil. Hvit, 20", bestilt midten av april, estimert mai ved bestilling.

Leveringsdato:
November 4 - Desember 19

Hahaha,  må være placeholder som nevnt over. Hvis ikke så mæboir jeg mildt sagt skuffet hehe.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

delurium

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 31. mai 2022, klokken 17:25
Sitat fra: delurium på tirsdag 31. mai 2022, klokken 16:12
Trøsten får være at jeg får med hengerfeste gratis(?)

Spørsmålstegn fordi dette er noe du tror? Eller har du fått det bekreftet?
Jeg har sett andre fått bekreftet at alle biler utlevert fra q3 har dette inkludert. Jeg har ikke fått det bekreftet selv, derved spørsmålstegnet.

AUK

Estimatene skal visst oppdateres igjen i dag, torsdag :) (ifølge tesla-chat)

erikaak

Sitat fra: AUK på torsdag 02. juni 2022, klokken 12:11
Estimatene skal visst oppdateres igjen i dag, torsdag :) (ifølge tesla-chat)

Estimatene for nybestilling er blitt oppdatert i dag. Frykter derfor at våre nylige oppdaterte estimater stemmer.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

AUK

Jeg spurte i forbindelse med eksisterende bestilling. Og det skulle skje litt senere i dag, men vi får se.

erikaak

#119
Sitat fra: AUK på torsdag 02. juni 2022, klokken 12:24
Jeg spurte i forbindelse med eksisterende bestilling. Og det skulle skje litt senere i dag, men vi får se.

Ok! Krysser i så fall fingrene for det  :+1: :)
Lei av å bli skuffet.

Edit: Ser nå av tyske forum at den nye leveringstiden bekreftes av teslaansatte rundt om. Bare å smøre seg med tålmodighet der altså.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA