Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Foremost

Vet noen om hengerfeste blir inkludert på biler som ble bestilt før dagens endring (HF er nå standard)?

emurof

Sitat fra: Foremost på fredag 13. mai 2022, klokken 17:31Vet noen om hengerfeste blir inkludert på biler som ble bestilt før dagens endring (HF er nå standard)?

Vil vel regne med at de som hadde valget om hengerfeste og valgte å ikke bestille det, heller ikke får det?

AUK

Sitat fra: emurof på fredag 13. mai 2022, klokken 23:48
Sitat fra: Foremost på fredag 13. mai 2022, klokken 17:31Vet noen om hengerfeste blir inkludert på biler som ble bestilt før dagens endring (HF er nå standard)?

Vil vel regne med at de som hadde valget om hengerfeste og valgte å ikke bestille det, heller ikke får det?

Hengerfeste har ikke vært mulig å velge i konfiguratoren på en stund. Bare informasjon om at det kan installeres etter levering. Kjøpes og booker installering i Tesla shop. Det er min plan. Men hvis det er på bilen fra før fordi fabrikken la om produksjonen før de oppdaterte konfiguratoren hadde jo det vært greit. Tviler på det da.

Blitz

Leste på et tysk Tesla-forum at tilhengerfeste skulle monteres på fabrikken fra 3. kvartal i Berlin (ikke bekreftet fra  Tesla), hva de gjør i Kina blir spennende å se. Jeg håper de kommer med en bedre løsning enn de har i dag, den løsningen Volkswagen har virker bedre.

OhmPaPa


amt

Noen som har fått VIN og estimert leveringsvindu/dato i appen?
Står fremdeles «mai» hos meg.

ViktorS

Sitat fra: amt på onsdag 18. mai 2022, klokken 15:55
Noen som har fått VIN og estimert leveringsvindu/dato i appen?
Står fremdeles «mai» hos meg.
Samme hos meg. Ingen mere info. Fikk e-post om at siste halvdel juni tidligst.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

HS

Jeg bestilte i februar men det står estimert levering i Juli. Ikke fått noen tlf fra forhandler om verken Vin eller leveringstidspkt. Hvor lenge før levering kan en forvente å bli kontaktet?
Tesla MYLR- 2022

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

HS

Takk for tilbakemelding. Vil det også stå en ca dato på profilen også? Hos meg står det kun juli ingen dato
Tesla MYLR- 2022

tornaldo

I Norge har de ikke tidligere oppdatert profilen med mer nøyaktig utleveringsdato. Men lurer på om de jobber med saken. Ville ikke forventet noe  med det første.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ViktorS

Noen som har fått noen oppdatering med tanke på levering av Y fra Kina?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Stjernemix

Jeg bestilte i januar og har ikke fått noe som helst av oppdatering i appen. Det står ikke noe estimert, kun «administrer din bestilling». Er det slik å forstå at sommerbåten ikke angår meg og vi snakker høst? Har alle fått juni/juli?

Contango

Sitat fra: Stjernemix på onsdag 25. mai 2022, klokken 21:17
Jeg bestilte i januar og har ikke fått noe som helst av oppdatering i appen. Det står ikke noe estimert, kun «administrer din bestilling». Er det slik å forstå at sommerbåten ikke angår meg og vi snakker høst? Har alle fått juni/juli?
Du er i godt selskap.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ViktorS

Står enda "estimert mai" på min hvit med 20" felg.
Fått forespeilet siste halvdel av juni fra Tesla. Håper det ikke drøyer så mye mere enn det. For da hadde jeg heller valgt vanlige felger og spart meg litt penger, samt valgt annen farge.

(Hvit 20" var estimert mai, mens andre farger med 19 var juli/august)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA