Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019 vs 2015 e up

Startet av Elbilbilligeller, onsdag 13. april 2022, klokken 20:39

« forrige - neste »

Elbilbilligeller

Mann kan nå få en e up 2019 modell med 17-30 tusen km på seg, for rundt 125 tusen brukt, mens en 2015 modell koster rundt 79 tusen, med 50-80 tusen km på seg. Lønner det seg å få seg en 2019 modell? Denne har da selvfølgelig fortsatt nybilgaranti, ryggekamera og mange år igjen på batterigarantien.

Jeg er rett og slett redd for at batteriet på 2015 modellen går rett vest. Er det feil av meg å tenke på den måten? Lønner det seg kanskje til og med å kjøpe en 2014 med rett under 100 tusen km til 59-69 tusen?

(kjøper jeg en 2015 trenge jeg ikke å ta opp lån, kjøper jeg en 2019 må jeg ta opp lån, men greier å betale det ned ila 1-2 år)

elektrolux

#1
Kjøp den rimeligste og spar penger både på kjøp, "service" og forsikring. Og ikke minst lånekostnader.

Husk det er 8 års garanti på batteriet og du kan få et brukt 2018 batteri med kun 10 000 km fra f.eks oss til kun 16 000 kr.

Uansett ingen grunn til å være bekymret for batteriet.



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: Elbilbilligeller på onsdag 13. april 2022, klokken 20:39
Mann kan nå få en e up 2019 modell med 17-30 tusen km på seg, for rundt 125 tusen brukt, mens en 2015 modell koster rundt 79 tusen, med 50-80 tusen km på seg. Lønner det seg å få seg en 2019 modell? Denne har da selvfølgelig fortsatt nybilgaranti, ryggekamera og mange år igjen på batterigarantien.

Jeg er rett og slett redd for at batteriet på 2015 modellen går rett vest. Er det feil av meg å tenke på den måten? Lønner det seg kanskje til og med å kjøpe en 2014 med rett under 100 tusen km til 59-69 tusen?

(kjøper jeg en 2015 trenge jeg ikke å ta opp lån, kjøper jeg en 2019 må jeg ta opp lån, men greier å betale det ned ila 1-2 år)

Kjøp en 2015-modell nå og oppgrader til en 2019-model etter et år eller to når du har spart opp nok egenkapital til å unngå et billån. Tapet ved salg etter 1-2 år vil bli lavt. Vurder å kutte ut all annen forsikring enn lovpålagt forsikring på en billig bil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Elbilbilligeller

#3
Tusen takk for svar, til begge to! Veldig hjelpsomt, visste ikke at brukte batterier til disse var så billig!

Vett du hvor mye ett nytt til Hyundai Ioniq 28kwh koster? (De har vel aldri havarert kanskje) Og kanskje e golf batteri(den gamle ikke den nye med mer rekkevidde)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA