Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.12.x

Startet av model3pw, tirsdag 12. april 2022, klokken 12:11

« forrige - neste »

Lynet

Ja, så det selv også :-)
Det beste med denne er at man får knapper for setevarme og rattvarme i direktevalg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

movic

Mon tro hva jeg har gjort galt mot Elon siden jeg fortsatt har 2022.8.2?

Motorwatt

#32
Sitat fra: Lynet på tirsdag 19. april 2022, klokken 21:50
Det beste med denne er at man får knapper for setevarme og rattvarme i direktevalg.
Bra timing med Shortcut for rattvarme, defroster foran og bak, etc., 🙂
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Sitat fra: movic på tirsdag 19. april 2022, klokken 21:51
Mon tro hva jeg har gjort galt mot Elon siden jeg fortsatt har 2022.8.2?
Det var veldig tydelig at 2022.12.1 ble stoppet opp etter noen dagers utrulling, og siden det nå noen få dager senere kom en 2022.12.3, så det var nok noen litt mer alvorlige bugs som trengte knusing før man ruller den ut til hele bilparken. Så får vi håpe og tro at 2022.12.3 blir en større utrulling.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 19. april 2022, klokken 22:06
Sitat fra: movic på tirsdag 19. april 2022, klokken 21:51
Mon tro hva jeg har gjort galt mot Elon siden jeg fortsatt har 2022.8.2?
Det var veldig tydelig at 2022.12.1 ble stoppet opp etter noen dagers utrulling, og siden det nå noen få dager senere kom en 2022.12.3, så det var nok noen litt mer alvorlige bugs som trengte knusing før man ruller den ut til hele bilparken. Så får vi håpe og tro at 2022.12.3 blir en større utrulling.
Hos meg har ryggelyden vært ustabil. Lyden kommer noen ganger først når jeg er omtrent ferdig med å rygge. Kanskje det er årsaken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Lynet på tirsdag 19. april 2022, klokken 21:50
Ja, så det selv også :-)
Det beste med denne er at man får knapper for setevarme og rattvarme i direktevalg.
Mangler bare å få tilbake "cards" for dekktrykk og forbruk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thomas Parsli

Sitat fra: movic på tirsdag 19. april 2022, klokken 21:51
Mon tro hva jeg har gjort galt mot Elon siden jeg fortsatt har 2022.8.2?

Og vår Model X fikk 8.3 i dag  :o
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

TeddyT

Oppfører autopilot seg bra med denne releasen? Tenker da i hovedsak på fantombremsing, men også på hvor raskt  den reagerer når bilen foran akselererer på motorvei, og hvor langt inn på påkjøringsrampene den kjører.

Jeg har utsatt v11 på min MCU2 AP3 S75D og er fremdeles på 2021.44.6 med v10, men lurer på om det ikke nå er på tide å endelig gjøre en oppdatering nå som de fleste av de største problemene med v11 ser ut til å være løst og det i tillegg er kommet en del øvrige forbedringer. I øyeblikket er jeg ganske fornøyd med AP, med svært lite fantombremsing, men den akselererer alt for sent når bilen foran øker hastigheten og drar litt inn i påkjøringsramper. Dette er allikevel veldig levelig, sammenlignet med f.eks. overdreven fantombremsing. :)
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

Motorwatt

Det er ingen endringer med de punktene du nevner, men det er noen funksjoner du kanskje vil ha med deg med den siste oppdateringen. Fantombremsing har vært der i mange år, og det er liten eller ingen muligheter for at det kommer noen fiks med "det første". Treg akselerasjon er der også, så her er det bare å bruke watt-pedalen. Så altså ikke noe nytt med AP.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeddyT

Takk! Dagens fantombremsing er jeg helt komfortabel med. Det er sjeldent nok til at jeg ikke anser det som noe problem, opplever kanskje én hard oppbremsing per 1000km, og da er det foran en tunell eller noe lignende. Små-oppbremsinger utover de på faste steder pga feil fartsgrenser er sikkert ca 10-20 per 1000km. Det var mye verre for to år siden.

Den trege akselerasjonen de innførte i fjor høst, plager meg derimot. Lov å håpe på fremtidig justering.

Ser fram til å kunne redigere waypoints, å kunne slå på forvarming under 20%, og at forvarming ikke slår seg av når man åpner og lukker en dør. Hurtigtast rett til Spotify og ryggekamera er heller ikke å forakte. Spotify med "coming next" på bunnen når man ikke har maksimert avspilleren blir også hyggelig. Litt klønete knapp for setevarmen til passasjer når temperaturen ikke er splittet lever jeg med fram til de eventuelt fikser det skikkelig.  :D
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

Motorwatt

Din bil er kanskje fra samme produksjon som min med utlevering 09/18? Egentlig en fin "utgave" som har med seg det meste av det siste, bortsett fra adaptiv fjæring. Da har du sikkert også de samme opplevelsene som meg. Litt redd for at fokus nå vil dreie seg om 3/Y og nye S/X, og at nyheter blir mere sjeldent.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

12.3.1 på vei inn - gleder meg til å få snarveier til setevarme og viskere.

sjokomelk

Tyder på at 2022.12.3.1 er den store utrullingen til hele flåten. TeslaFi viser akkurat nå at den er installert på 2079 biler siden i går kveld, og 2654 biler er klare til å få den installert.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TeddyT

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 21. april 2022, klokken 14:59
Din bil er kanskje fra samme produksjon som min med utlevering 09/18? Egentlig en fin "utgave" som har med seg det meste av det siste, bortsett fra adaptiv fjæring. Da har du sikkert også de samme opplevelsene som meg. Litt redd for at fokus nå vil dreie seg om 3/Y og nye S/X, og at nyheter blir mere sjeldent.

Ja, det vil jeg tro. Jeg kjøpte den riktignok brukt for to år siden, men hadde lest meg grundig opp på hvilken modell jeg mente var best for meg. Er helt enig i din oppfatning av 09/18. :) Har også vært fornøyd med bilholdet så langt, ingen store overraskelser på service.

Er ikke så bekymret for at vi skal få færre oppdateringer, føler bilen er ganske komplett per i dag og har ikke helt behovet for så mye mer. Det eneste unntaket er AP, der jeg hadde ønsket at FSD-stacken kan ta over styringen på sikt når den er klar for det. Bedre kurvetaking på veier som ikke motorvei, men uten de øvrige FSD-kapabilitetene hadde vært helt greit for min del, for ikke å snakke om å prioritere avleste fartsskilt over den svært mangelfulle kartdatabasen. ;)
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

Motorwatt

Ønskelisten min er ikke tom, og ser fremdeles fram til "BirdView" 360 graders visning, ryggevarsel, etc.
FSD er et eget tema som er grundig dissekert her: https://elbilforum.no/index.php?topic=53631.0
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA