Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor vil ikke bilen kjøre? Parkbrems eller kjøleveske!?

Startet av Marius84, mandag 11. april 2022, klokken 14:16

« forrige - neste »

Marius84

Hei, skal på verksted imorgen pga bilen lekker kjøleveske og har problemer med parkbremsene(vil ikke slippe). Når jeg setter den i "drive" går den tilbake til park igjen, så jeg er usikker på hvorfor.
Er det fordi den har for lite kjøleveske eller fordi jeg har koblet ut parkbremsene(dratt ut kontakten fra elmotoren).
Jeg har manuelt skrudd ut stemplet i parkbrems kalipperne for så og koble ut strømmen så de ikke låser seg igjen for og komme oss på verkstedet.

Noen som har koblet fra parkbremsene og vet om den vil kjøre med de frakoblet?
Jeg ser det er kjøleveske i beholderen, men ikke mye. Så det kan vel også være grunnen, men hadde ikke lyst og dra og handle hvis bilen ikke vil gå uansett pga bremsene.
Derfor hører jeg her om noen har litt innsikt i "problemet"!?


BMW850

Har vært borti begge deler. Dette er to separate problem. Lav kjølevæske er med stor sannsynlighet 3- eller 4-veisventilen. Kjent problem.

Når det gjelder parkbremsen bør du IKKE frakoble begge. Du må jo forhindre at bilen ruller fritt. Men som du spør om - du får kjørt bilen. Jeg demonterte den ene helt og kjørte noen dager slik inntil jeg fikk byttet den. Koster 5200 pr stk hos Tesla. Hos meg var elektromotoren fullstendig fullpakket av saltsørpe. Kaliperen og stempel gikk forsåvidt helt fint...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA