Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spørsmål om feilmelding

Startet av Bilblondie, fredag 08. april 2022, klokken 16:08

« forrige - neste »

Bilblondie

Hei, alle dere bilguruer

Noen som har sett disse feilmeldingene før?

De dukket opp i dag, etter hurtiglading, og jeg har aldri sett dem før.

Forhistorie: jeg skulle lade bilen over natten i går, og da jeg koblet til ladestasjonen fikk jeg beskjed om at det var "for lav spenning", og lading ble avbrutt. Bilen ringte automatisk BMW veihjelp, og han jeg snakket med sa at alt var i orden med bilen, det var ladestasjonen det var noe galt med. Da jeg byttet ladestasjon ladet bilen helt fint uten feilmeldinger.

I dag har min mor lånt bilen på langtur over helgen, og etter hurtiglading dukker altså dette opp  :-[ Er det noen som har erfaring med dette, og vet om det er OK å kjøre bilen i ca 20 mil til, og så ta den med til verksted over helgen?

Veldig skummelt, og kjedelig at sånt skjer på langtur, når bilen i tillegg er lånt bort...!

Orbit

Det er visstnok mange som har fått feilmelding etter lading på Espa i det siste. Har bilen tilfeldigvis vært innom der (eller annen Kempower-lader)?
https://elbilforum.no/index.php?topic=60016.0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bilblondie

Åååå, du er en livredder! JA! Min mor hadde nettopp ladet på en Kempower-lader, men på Stathelle, ikke på Espa. Da kan det jo hende det er det?

Orbit

Er nok mest sannsynlig det som er årsaken. Så lenge feilmeldingen er "Du kan kjøre videre" trenger dere ikke bekymre dere. Det kommer noe i retning av "stans snarest mulig" dersom noe er kritisk. Men du må mest sannsynlig innom verksted for å få nullet feilkoden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bilblondie


Orbit

Se oppdatering på den andre tråden - Kempower har bekreftet at dette er en kjent feil med deres ladere. Kunne du sjekket i-level på din bil (og meldt tilbake på den andre tråden)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA