Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hongqi E-HS9

Startet av hovik, mandag 28. september 2020, klokken 12:21

« forrige - neste »

dettvardett

prøvekjørte hs9 i går og den skuffet litt der jo trodde det ville være størst forskjell med model s som jeg kjører daglig. fikk bare testet top modellen.
Lest og hørt at den skulle være veldig stille inne som kanskje stemmer når man står stille men under kjøring var det en del støy fra front motoren så total bildet ble ikke noe stillere en en eldre model s.
Den andre skuffelsen var air suspension som jeg ikke syntes ga veldig smooth ride, nå har jeg ikke så sterkt sammenligningsgrunnlag men trodde den skulle være mye mer smooth en sporty model s over fartshumper og ujevne veier, men syntes den gynget mye og ikke var så veldig smooth.
ellers var det ikke noe å si på luxus feelen, mye bil for penga, deiliger seter, veldig romslig spesielt andre rad, 3.  er nok forbeholdt barn eller veldig korte folk da gulvet er reist endel høyere en 2. rad så man blir sittende med knærne nesten opp i ansiktet.

infotainment så som så, ingen spotify eller lignende, det er vel ting som kanskje kommer etter hvert eller med car play. midt skjermen var også vinklet litt unaturlig, ikke mot fører men bare rett frem.




ToWalkOrDrive

Sitat fra: dettvardett på onsdag 26. januar 2022, klokken 21:11
prøvekjørte hs9 i går og den skuffet litt der jo trodde det ville være størst forskjell med model s som jeg kjører daglig. fikk bare testet top modellen.
Lest og hørt at den skulle være veldig stille inne som kanskje stemmer når man står stille men under kjøring var det en del støy fra front motoren så total bildet ble ikke noe stillere en en eldre model s.
Den andre skuffelsen var air suspension som jeg ikke syntes ga veldig smooth ride, nå har jeg ikke så sterkt sammenligningsgrunnlag men trodde den skulle være mye mer smooth en sporty model s over fartshumper og ujevne veier, men syntes den gynget mye og ikke var så veldig smooth.
ellers var det ikke noe å si på luxus feelen, mye bil for penga, deiliger seter, veldig romslig spesielt andre rad, 3.  er nok forbeholdt barn eller veldig korte folk da gulvet er reist endel høyere en 2. rad så man blir sittende med knærne nesten opp i ansiktet.

infotainment så som så, ingen spotify eller lignende, det er vel ting som kanskje kommer etter hvert eller med car play. midt skjermen var også vinklet litt unaturlig, ikke mot fører men bare rett frem.

Høres ut som at du bør teste Nio ES8 og BMW iX...
Tesla Model Y                         2021-

Discoking

Anbefaler også å teste Tang, jeg er også svært fornøyd med min bil. Ganske annerledes kjøreegenskaper på den kontra hva du beskriver i e-hs9  :)

Retric

Hei,

Prøvekjørte toppmodellen med luftfjærer i går. Valget står på om 7 seteren, som da ikke har luftfjærer, har samme kjørekomfort som 6 seteren.

Noe som har testet begge som kan si noe om forskjellen?

BubbaJoFet

Ikke at det er hva du spør om, men jeg hadde testet NIO ES8, 7 seteren har luftfjæring på laveste utstyrsnivå.

tovin

Vurderte å prøve denne bilen helt til jeg så hvem forhandler som skulle forhandle den lokalt, styrer glatt unna og det ble heller Tesla.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA