Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange "Tidlige PSA elbiler = Classic" ruller fortsatt i Norge?

Startet av Helge, torsdag 07. april 2022, klokken 13:36

« forrige - neste »

Helge

Det begynner å bli skikkelig DØDT her nå på Tidlige elbiler: PSA "Classic" med bare ett nytt emne siden i fjor sommer  :'(

Da er er det liksom litt betimelig å stille spørsmålet: Hvor mange "Tidlige PSA elbiler = Classic" ruller fortsatt i Norge? Er det noen som vet (ut fra Autosys) eller har noen formening om hvor få det er?
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

elektrolux

Godt spørsmål.

Redd for at bompenger og årsavgift på samme nivå som en moderne elbil gjør det lite attraktivt å kjøre disse bilene videre.

Har noen selv, men er avskiltet
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Jeg har fremdeles en P106 og den har skilter. Men den blir knapt brukt så jeg vet ikke hvor lenge jeg kommer til å beholde den.
Jeg skrotet en Saxo (min første elbil) tidlig i 2020 og en P106 sent i 2019, begge fordi motoren røyk, og det er jobb jeg ikke gidder å gjøre flere ganger.   
Men jeg har et enormt delelager jeg ikke helt vet hva jeg gjøre med.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Loff

Den blir vel veteran snart, og da blir jo årskostnaden spiselig? Kult å stille på veteranbiltreff med elbil da..
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

Elmo

Den er 2001 modell. Litt morsomt at den faktisk ikke er importbil som de aller fleste PSA-classic i Norge var.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Helge

Svært få til salgs av disse det siste året i alle fall. Jeg har fulgt litt med i tilfelle vi skulle velge å selge vår. Men til og med min kone synes jo denne begynner å få affeksjonsverdi og er så sjelden at den er et samleobjekt  ;)
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Elmo

Sitat fra: Helge på onsdag 20. april 2022, klokken 14:06
Men til og med min kone synes jo denne begynner å få affeksjonsverdi og er så sjelden at den er et samleobjekt  ;)
Min kone var positiv så lenge den opprinnelige "Elmo"n (Saxo) var i live, men nå etter at den "reiste mot elbilhimmelen" :D så syns hun jeg bør avvikle.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA