Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Åpne ladeluke uten knapp på nøkkel

Startet av Anelle, lørdag 07. mai 2022, klokken 12:22

« forrige - neste »

Anelle

Hei!  Ny ioniq5 eier her. Så en del på videoer og erfsringsvideoer på YouTube før jeg kjøpte, og la da merke til at det skal være mulig å trykke på firkanten på ladeluken for å åpne den (så lenge bilen er ulåst). Til meg går ikke det. For å åpne ladeluken må jeg bruke knappen på nøkkelen. Er det en innstilling i bila jeg har gått glipp av, eller er dette en defekt? Det er vel heller ikke meningen at jeg skal trykke veldig hardt? Har prøvd- uten hell 🙈🙈 skal sies at jeg bare har hatt bila i 4 dager, så jeg holder fremdeles på å lære hvordan alt fungerer.
Litt irriterende - som regel ligger nøkkelen i en lomme så hvis jeg slipper å ta den fram hver gang så hadde det vært fint...

yrune

Samme problem med min, virket ikke å trykke utenpå luka. Har lest tips om å feste noe på innsiden av luken så den lettere trykker på knappen. Kom aldri så langt at jeg testet det. Etter 3-4 mnd så slutten knappen å virke helt, så da ble det bil på service og ny ladeport/luke.

nordmannisverige

#2
Tror ikke knappen er "keyless", så på min må bilen allerede være oppl¨åst for att knappen skal åpne luka. Er bilen låst, så er knappen steindau.

Jeg bruker den på følgende måte.

Slår av bilen
Går ut
Trykker på knappen, luka åpner seg
setter inn ladekabel
Låser bilen

Edit: Unnskyld, ser nå at du skrev ulåst. :-[
Knappen har fungert knirkefritt for meg, selv om jeg må trykke ganske hardt for at luka skal åpne seg

KenKen

Jeg må trykke overraskende hardt, og gjerne rett etter at jeg har gått ut fra bilen eller bilen nettopp har blitt låst opp. Forsøk å låse opp bilen, for så å «skyve» bestemt med tommelen på firkantene til ladeluka.

Anelle

Da fikk jeg det endelig til. Det hjalp å trykke litt på siden av firkant-symbolet og ikke rett på. I tillegg brukte jeg litt mer kraft enn tidligere👍🏼

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA